נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: V.819 וייקאונט

יצרן: ויקרס, בריטניה

מספר יצרן: 370

טיסה ראשונה: 16 ביוני 1961

תולדות המטוס

מטוס זה נבנה כדגם 814. הוזמן על-ידי חברת ניארחוס אך הזמנה זו בוטלה. הוסב לדגם 819. סופק לחברת לופטהאנזה הגרמנית ב-30 ביולי 1961 וקיבל את אות הקריאה D-ANAC. יצא משירות בשנת 1970.
 
D-ANAC בשירות לופטהאנזה

חברת ארקיע,ניהלה  באותה תקופה עם חברת טראנס אוסטרליה איירליינס  מו"מ לרכישת 2 מטוסי ויקאונט אך העיסקה לא יצאה לפועל. במקומם רכשה את המטוס באפריל 1971. המטוס הוטס לבריטניה  ונרשם ע"ש חברת יוניברסל אוואיישן סופליי  כ-G-AYOX.. החברה שיפצה את המטוס והתאימה אותו לסטנדרט של 2 מטוסי הוויקאונט סדרה 833 שארקיעה הפעילה.

המטוס נרשם במנהל התעופה האזרחית וקיבל את אות הקריאה 4X-AVA ב-7 באפריל 1971,ושימש לטיסות פנים ארציות ולטיסות ליעדים קרובים בחו"ל. לאחר 7 שנים בשירות החברה נמכר לחברת בריטיש מידלנד וקיבל חזרה את אות הקריאה הבריטי. הרישום הישראלי בוטל ב-29 במרץ 1978. 
בש"ת נוטינגהאם,בריטניה,1978  
בהגיעו לתחזוקה בש"ת איסט מידלנדס 5.4.78 סימני ארקיע ואות הקריאה הישראלי מוסתרים. (Photo:Karl Ford) G-AYOX בשירות בריטיש מידלנד,ש"ת באי מאן,מאי 81
(Photo:Fergel Goodman)

ב-31 בדצמבר 1983 נרשמו בספרי המטוס 34,342 שעות טיסה. יצא משירות בריטיש מידלנד ביוני 1984 ואוחסן בשדה טיס-סייד. במאי 1986 נרכש ע"י חברת בריטיש איירוספייס שמכרה אותו לחברת דאוטי, שמכרה אותו לחברת טכניקל אירופארטס, שמכרה אותו לחברת בריטיש אייר פריז, הכל באותה שנה. הרישום הבריטי נמחק ב-24 בפברואר 1987.
 
גוף המטוס שימש את החברה לאימון דיילים בשדה התעופה סאות'נד שבאסקס. הוצא משימוש סופית ופורק במאי 1993.
 
סופו של מטוס

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים