נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס
 
דגם: V.814D וייקאונט
 
יצרן: ויקרס, בריטניה
 
מספר יצרן: 344
 
טיסה ראשונה: 20.3.59 

תולדות המטוס:
 
המטוס הוזמן על-ידי חברת לופטהאנזה וסופק לחברה ב-6 באפריל 1959, כשהוא נושא את אות קריאה D-ANIZ שהפעילה אותו עד לשנת 1970 - אז הוצא המטוס משירות ואוחסן בש"ת בהמבורג.
 
ב-26 ביולי 1971, נרכש המטוס על-ידי חברת נורה אייר סרוויס, שמכרה אותו לחברת בריטיש מידלנד ב-12 בפברואר 1972, ונרשם תחת אות הקריאה G-BAPG. לאחר מכן הושכר המטוס לחברת סייפרוס איירוויז הקפריסאית בין ה-30 בנובמבר 1975 ועד ל-9 במרץ 1976, ולאחר מכן לחברת בריטיש איירוויז בין ה-11 במרץ 1976 וה-31 במרץ 1977.
 
ב-26 בינואר 1978, נרכש המטוס על-ידי חברת אינטרה איירוויז ב-26 בינואר 1978, שהשכירה אותו לחברת דן אייר לונדון בין ה-10 בנובמבר 1978 ועד לפברואר 1979. באוקטובר 1979 הוחלף שם החברה לג'רסי יורופיאן איירוויז.
 
חברת ארקיע שכרה את המטוס ב-20 באוקטובר 1979, אות הקריאה שלו הוחלף ל-4X-AVH והוא פעל תחת אות קריאה זה עד ל-18 בדצמבר 1979. ב-23 במרץ 1980, הושכר המטוס שוב לחברת בריטיש מידלנד והוחזר ב-24 בינואר 1981 - אז נמכר לחברת סאות'רן אינטרנשיונל אייר טרנספורט, שמכרה אותו לחברת קנטון יוטיליטיז באוקטובר אותה שנה. זו מכרה אותו לחברת באלטיק איירליינס במרץ 1988 שהעניקה לו אות קריאה יווני SX-KBU אך זה לא נרשם על המטוס, מאחר שאז הושכר לבריטיש מידלנד שהפעילה אותו בין ה-25 במרץ 1988 ועד ל-17 ביוני 1988.
 
לאחר מכן, הושכר המטוס שוב, הפעם לחברת ליגאקוס אאראס רגיונאיס ממאי 1989 ועד ל-3 באוגוסט 1988, ובהמשך לחברת הוט אייר מיוני 1989 ועד לאוגוסט 1989. בבשנת 1990 הושכר המטוס לחברת וירג'ין אטלנטיק. לבסוף נרכש ע"י חברת עלי פייננס בשנת 1991.
 
המטוס הוצא משימוש ואוחסן בש"ת סאותאנד במחוז אסקס, בריטניה. רישומו הבריטי בוטל ב-17 ביוני 1992  והוא פורק ביוני 97.
 
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים