נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם:DHC-6  טווין אוטר סדרה 300
 
יצרן:דה הוילנד קנדה
 
מספר יצרן:533
 
טיסה ראשונה:17.5.77
 
תולדות המטוס:
 
יוצר להזמנת חברת התעופה הקנדית נורתרן ת'נדרבירד וסופק בתאריך 26.5.77 כשהוא נושא את אות הקריאה הקנדי C-GNTD.נמכר לחברה האמריקאית אייר גרופ אינטרנשיונל ב-11 ביוני 82 ואות הקריאה שונה ל-N222BS. הושכר לחברת התעופה איירו אג'קוטיבוס קולומביה ביולי 82,ובתקופת השכירות נשא את אות הקריאה הקולומביאני HK-2821X.
 
 
 בשירות איירו אג'קוטיבוס,ינואר 89
 
עם תום תקופת השכירות נמכר לחברת רייבן במאי 86,וביולי 88 הושכר שוב לאיירו אג'קוטיבוס. לאחר מכן נמכר ל"סינדיקט 660 " ושוב נשא את אות הקריאה האמריקאי N222BS,ובאפריל 89 נמכר לחברת ארקיע. לאחר ששופץ בארה"ב, המטוס הוטס לארץ ממיאמי על ידי שמואל (שמיל) כהן ועל ידי אליעזר בן יהודה, לאחר שבנו בתוכו מערכת תדלוק בת 9 חביות כדי שיוכל לחצות את האוקיינוס האטלנטי.
 
המטוס נרשם בארץ תחת אות הקריאה 4X-AHZ, כונה בחברה "מצדה" ושימש לטיסות פנים ולטיסות כיף בשמי הארץ. בפברואר 92 נמכר לחברת MOLO 2 האמריקאית לצורך הגברת גשם בתאילנד. אליעזר בן יהודה הסכים עם החברה האמריקאית  שהמטוס  יועבר לתאילנד על ידו, אך בגלל הצורך של טייס ישראלי  לעקוף ארצות ערביות ההעברה בוצעה לבסוף ע"י זוג טייסים אמריקאים.

הומטוס נרשם תחת אות הקריאה N533SW. לאחר מכן נמכר לחברת התעופה גולפסטרים אינטרנשיונל איירלינס. בסיסו של המטוס היה בש"ת של סו חואן והוא הופעל בטיסות של קוד שיירינג עבור חברות התעופה קונטיננטל,TWA,יונייטד וקופה.

לאחר מכן נמכר לחברת התעופה קוסטל אריזונה איירוויז ב-29.8.06,ושם כונה "USVI",לאחר מכן נמכר לחברת סיבורן וירג'ין איילנדס שם הוחלפו גלגליו במצופים  וב-4.9.09 נרשם ע"ש חברת פראדייז לנדינג מהעיר סקוטסדייל שבאריזונה.

 
 
בשירות גולפסטרים איירלינס (Photo:Carlos Aleman)  בשירות סיבורן וירג'ין איילנדס (Photo:Nigel Fenwick)

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים