נכתב ע"י רפי לוסקי

שלום חברים

ביום שישי  יש לחץ בעבודה,.התחזית  היא לגובה של 10,000 אלף ויותר, אני משתדל להגיע מוקדם לשדה, ב 12:00 אני בשדה, תוך זמן קצר אני מתניע את הפיק 20 שלי וישר לאוויר.

10 דקות לאחר ההמראה מופיעים במזרח קומולוסים נהדרים במזרח, הטרמיקות מתחזקות עם הגובה, הבקרים נחמדים, ואני בכל המהירות צפונה לירושלים, הטרמיקות עד גובה 10,000 ויותר.

אצטדיון טדי מתחתי והבקר מוודא שאני יודע על TMA  בן גוריון, משם ישר דרומה לערד ממשיך עוד טיפה דרומית לערד עד שארז ועופר מגיעים לגובה, מעל העיר ויחד כנף לכנף אנו במהירות רבה שוב צפונה, מערבית לנו מעל ההרים עננות כבדה, בשולים ובמזרח של המערכת האוויר טוב, אני כל כך עסוק בלשמור על ארז ועופר, המדבר למטה שהוא אחיד גורם לי לא לשים לב שפתאום ישוב מופיע מתחת, מערכת הניווט שלי צועקת על קירבה לאזור סגור שוב TMA בן גוריון והישוב הוא מעלה אדומים.

חזרה יחד עם אורי שמצטרף עם הטווין אסטיר  דרומה ליער יתיר.

הטלפון אצלי לא מפסיק לצלצל. הריכוז יורד ואיתו הגובה, קצב הטיסה המהיר מתקלקל חשוב לשמור על הריכוז, אני ביער יתיר חוזר שוב צפונה לכיוון חברון שומר ערך גלישה מדויק הביתה ומסיים טיסה יפה של 316 קילומטר ב 76 קמ"ש. ראו: http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=2318904

טיסת השבת:

שבת אני מחכה לדאון  הטווין אסטיר, השמים בוערים בתנאי דאייה מעולים, כולי לחץ על השעות הטובות שחולפות בהמתנה על הקרקע, ב 14:30 אני ועופר ממריאים, ישר לטרמיקה מעל שדה תימן לגובה 8,000 רגל, כל דאוני המועדון בטיסות מרחק אפילו ה KA-7 עם שמוליק בטיסת מרחק בגבהים עצומים, כולם בין דימונה לשדה בוקר לאחר שהיו בצפון.

נראה לי נכון לטוס לכיוון צפון מזרח, בהרים קרוב לחברון אנו מבינים שזה לא זה, חוזרים עם הזנב בין הרגלים מערבה, היחלצות מגובה נמוך וממשיכים לכיוון רמת חובב.

ברמת חובב דילמה שאני אשתף אתכם בה: הגובה כ 2,500 רגל מעפ"ש רוח צפונית מוחקת את האפשרות לחזור בטוח לשדה תימן, דרומה מאיתנו עננים צצים ונעלמים בגבהים של 9,000 אלף רגל, אזור שיבטה עמודי אבק.

ע"פ החישובים אנו מגיעים למנחת של שיבטה נמוך עם סיכוי לנחיתה וחילוץ נוח, אבל גם עם סיכוי לצאת מזה, השעה כבר מאוחרת.

ההחלטה נפלה: ממשיכים דרומה, מעל מנחת שיבטה אנו בגובה 600 רגל  ועמוד אבק מספק את הסחורה. טיפוס ארוך ויציב והגובה 8,500 רגל, גם עם רוח אף של 30 קמ"ש ויותר זה מספיק לחזור הביתה לפיינל ישיר של 50 קילומטר.

מרחק של 155 קילומטר במהירות 64 קמ"ש תחושת סיפוק על כך שחזרנו בטיסה ולא בעגלה הביתה.  ראו: http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=2323084

קשה שלא להתייחס לטיסה של שמוליק ושל גבי טבק, כל הכבוד על ההישגים.

נחיתות רכות

 
לייבסיטי - בניית אתרים