נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המסוק:

דגם: יסעור 2000

יצרן: סיקורסקי, ארה"ב

מספר יצרן: 65-238

שנת יצור: 1969

תולדות המסוק:
 
מסוק זה נרכש כחדש כדגם S-65C-3 מחברת סיקורסקי בכספי הסיוע האמריקאי. המסוק נקלט בחיל האויר ב-25 בנובמבר 1969 כחלק ממסוקי היסעור מסדרה א' בגף יסעור של טייסת מובילי הלילה. המסוק סומן בתחילה כ-37.
 
יסעור 937 מרחף בתל נוף (באדיבות רענן וייס)

באוגוסט 1970 הפך הגף לטייסת יסעור חדשה, טייסת דורסי הלילה. ב-21 בפברואר 73 בעת מבצע "ברדס 54-55" הוביל המסוק כוח צנחנים לפשיטה על יעדי מחבלים מצפון לטריפולי.בעת שניגש לנחיתה, וכשהיה בגובה 200 רגל, נורה לעברו צרור כדורים. הכדורים פגעו בבית המנוע אך נעצרו ע"י השריון, ופגעו גם בחלון הקדמי של תא המטען וחדרו פנימה.למרבה המזל לא נפגע איש.

המסוק נטל חלק במשימות הטייסת כולל במלחמת יוה"כ, ואז סומן כ-937. לאחר המלחמה שונה מספרו ל-137 ולאחר שבתחילת שנות ה-90 הושבח לדגם יסעור 2000, מספרו שונה ל-037.


 
בעת אימון חילוץ (באדיבות רענן וייס) בליין המסוקים בטייסת (באדיבות רענן וייס)

יצא משירות ואוחסן בתל נוף ושימש כמקור לחלקי חילוף.בשנת 2005 נמכר יחד עם שלושה מסוקים נוספים לחיל האויר של מקסיקו. הועבר למפעל מת"א של התעשיה האוירית בעטרות שבירושלים,שם שופץ ,והוחזר לכושר טיסה.לאחר צביעה בצבעי וסימלי ח"א המכסיקני,עם מספר הזנב 1581,הוטס חזרה לתל נוף ושימש לטיסות הדרכה והסבה של טייסים מכסיקניים .
 
 יסעור מקסיקני בתל נוף,בעת קורס ההסבה (באדיבות יובל לפיד)

לאחר סיום קורס ההסבה בדצמבר 2005  הוטס לנמל חיפה שם פורקו  בין היתר הלהבים הראשיים, להבי רוטור הזנב ומיכלי הדלק החיצוניים. הוא  שומר למסע בים,  והועמס עם המסוקים האחרים על אניה מכסיקנית שהביאה אותם  לנמל ורה קרוז .המסוק הורכב בנמל, עבר טיסת מבחן והועבר לבסיס סנטה לוצ'יה שבמכסיקו סיטי.כיום המסוק מופעל למשימות חילוץ בטייסת EA.104 בלהק 5/0 שבבסיס BAM#8 מרידה שבחבל יוקטן.
 
Photo:Aviation Corner.com
לייבסיטי - בניית אתרים