נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:TC-2

יצרן:התעשיה האוירית,ישראל

מספר יצרן:B.10

תולדות המטוס:

בתקופת שירותו בחיל האויר המטוס שימש בטייסת התוכי המנפץ להסבת טייסים למטוס הכפיר מבסיס עובדה. לאחר מכן שימש לתפקיד דומה בטייסת שומרי הערבה בבסיס חצור. עם יציאתו משירות הועבר לבסיס עובדה לאחסנה.

כפיר 304 בתצוגה בעובדה (באדיבות רענן וייס) יוצא לגיחה מחצור (באדיבות רענן וייס)

בשנת 2004 הועבר לתעשיה האוירית לצורך שיקום ומכירה לח"א של קולומביה. נראה בתע"א בשיפוץ בשנת 2006, ונראה צבוע בצבע יסוד באפריל 2007. המטוס גם שודרג ובין היתר הורכב מוט לתידלוק באויר ובוצעו השינויים הנדרשים במערכת הדלק, וכן מגן הרוח הוחלף במגן רוח חדש העשוי מחתיכה אחת  (One Piece Windshield). השיפוץ וטיסות הניסוי הסתיימו ביוני 2009 והמטוס נצבע בצבעי ח"א של קולומביה עם מס' הזנב FAC3004. הוא הועבר לקולומביה בדרך הים בסוף יוני 2009.

   
  בזמן השיפוץ במפעל "להב" של התעשיה האוירית"
בטיסות ניסוי שלפני המסירה (צילום:זיגי)
ביום 20 ביולי 2009 יצא המטוס עם שני טייסים של התעשיה האוירית לגיחה מש"ת קרטאגנה.כנראה שעקב תקלה טכנית לא הצליח להתרומם מהמסלול.הצוות כיבה מנוע והוציא מצנח עצירה,אך לא הצליח לבלום את המטוס עקב המהירות הגבוהה, והמטוס המשיך לרוץ, "גמר מסלול",פרץ את הגדר המקיפה אותו,חצה כביש, ונעצר לבסוף על ערימת סלעים לפני חוף הים. אש פרצה בחלקו האחורי של המטוס והצוות פתח את החופה וקפץ החוצה.כבאיות שהגיעו מהשדה כיבו את האש.למטוס נגרם נזק כבד.
 
לאחר התאונה


המטוס הועבר לתעשיה האוירית לשיקום.

 

לייבסיטי - בניית אתרים