נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם:כפיר  C-7

יצרן: התעשיה האוירית, ישראל


מספר יצרן:176

שנת יצור:1983

תולדות המטוס

המטוס נקלט כמטוס חדש ב'טייסת שומרי הערבה' בשנת 1983 ובמסגרתה הופעל מבסיס עובדה ולאחר מכן מבסיס חצור. המטוס יצא משירות כשנסגרה הטייסת כטייסת כפיר והועבר לאחסנה בבסיס עובדה.

בעקבות עיסקת מכירת מטוסי כפיר לקולומביה הועבר המטוס מעובדה אל מפעל להב של התעשיה האוירית ובו אוחסן. המטוס נצפה במפעל בשנת 2006.

לפי מקורות בקולומביה,המטוס שופץ ושודרג לרמת דגם C-12, כולל הרכבת מערכת וצינור תדלוק באויר והחלפת השמשה הקדמית לשמשה עשוייה ממקשה אחת.
המטוס החל בטיסות ניסוי ביום שישי ה-6 במרץ 2009 כשהוא עדיין צבוע בצבע יסוד ונושא את מספרו בחיל האויר ואת סמל התעשיה האוירית על מיצב הכיוון. המטוס הועבר לקולומביה באניה שהגיעה ליעדה בתאריך 20.7.09.מספר הזנב של המטוס בח"א הקולומביאני הוא  FAC-3052 והוא מופעל ע"י טייסת הקרב 111 מבסיס פלאנקוויירו.

תמונות שצילם זיגי (פורום תפוז חובבי תעופה):



תמונות שצילם "טרמין" (פורום "פרש צו"ב)



תמונות שצילם רמי מזרחי

 
כפיר FAC-3052 בתצוגה (Photo source:Aviacol.net)  זנבו של כפיר FAC-3052   

--
לייבסיטי - בניית אתרים