נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם:C-1 גדרות/F-21A
 
יצרן:התעשיה האוירית,ישראל
 
תולדות המטוס:
 
המטוס נקלט בטייסת הקרב הראשונה ולאחר מכן הועבר לטייסת הצרעה ולטייסת העמק.תוך כדי שירות בטייסת הועבר למוסך כפיר שבטייסת התחזוקה ברמת דוד לביצוע רטרופיט שכלל בין היתר שינוי גדרות  ושינוי מוץ/נורים וחזר לטייסת.
 
בשירות טייסת הקרב הראשונה, מסיע על המסלול בחצור (באדיבות רענן וייס) בפריסה של הטייסת (באדיבות רענן וייס)
בשירות טייסת העמק. ניתן לראות את הגדרות משני צידי החרטום ואת הכנפונים מאחורי כונס האויר (באדיבות רענן וייס)

לאחר שהחלו להיקלט בטייסת מטוסי הכפיר C-2 הועבר לטייסת מרכז המדינה.הוחכר בשנת 1983 לחיל הים האמריקאי,ושימש כמטוס לביום אוייב בטייסת VF-43 בבסיס אושאנה שבוירג'יניה.המטוס קיבל שם את מספר הזנב 999709,את מספר הצי סידורי 163299 ונשא את הקוד "00" על חרטומו.
 
בתצוגה בחצור בעת שהופעל ע"י טייסת מרכז המדינה (באדיבות רענן וייס) בשירות צי ארה"ב, טייסת VF-43
כפיר 709 (999709, קוד חרטום "00") יוצא לטיסה מהליין באושאנה. עם פניו למצלמה, אריה שלב,
מנהל פרוייקט"אגרסור" במפעל להב בתע"א. (באדיבות נתן סגל)

המטוס סיים את תקופת ההחכרה וביצע את טיסתו האחרונה בשירות הצי בתאריך 14.4.88 כשבספריו רשומות 920.4 שעות טיסה ו-3034 נחיתות.
המטוס הוחזר ארצה והועבר לאחסנה בבסיס עובדה.יותר מאוחר הועבר לתעשיה האוירית.כפי הנראה שימש כמקור לחלקי חילוף ולאחר מכן נזנח.נראה שם לאחרונה ביוני 2008.

 

לייבסיטי - בניית אתרים