נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם:כפיר C-1 גדרות/F-21A

יצרן: התעשיה האוירית, ישראל

תולדות המטוס

המטוס הופעל בטייסת הקרב הראשונה ולאחר מכן הועבר לטייסת העמק.בעת שהופעל בטייסת,הועבר לליין שינויים שנפתח במוסך כפיר שבטייסת התחזוקה ברמת דוד ושם בוצעו בו בין היתר שינוי גדרות ושינוי מוץ-נורים.לאחר מכן הוחזר לטייסת.

   
 כפיר 710 של טייסת הקרב הראשונה בתצוגה בחצור (באדיבות רענן וייס)  מונף ע"י מנוף "גמל" לאחר תאונת נחיתה ברמת דוד בה לא ירד כן הנסע הקדמי (באדיבות רענן וייס)

כשהחלו להיקלט בטייסת מטוסי הכפיר C-2,הועבר לטייסת מרכז המדינה בחצור.הוחכר בשנת 1983 לחיל הים האמריקאי ושימש כמטוס לביום אוייב בטייסת VF-43 בבסיס אושאנה שבוירג'יניה. המטוס נשא שם את מספר הצי 163300, את מספר הזנב 999710 ואת הקוד "15" על חרטומו. 

בטייסת מרכז המדינה (באדיבות רענן וייס)

המטוס סיים את תקופת ההחכרה וביצע את טיסתו האחרונה בשירות הצי ב-14 באפריל 1988 כשבספריו רשומות 1603.8 שעות טיסה ו-2605 נחיתות
הוחזר ארצה בשנת 1988 והועבר לבסיס עובדה לאחסנה. לאחר מכן הועבר לתעשייה האווירית.

בבסיס הצי אושאנה
 

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים