נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: כפיר גדרות

יצרן: התעשיה האוירית

מספר יצרן:21

תולדות המטוס

המטוס נקלט בטייסת הקרב הראשונה  במרץ 76,והועבר לטייסת העמק. בשלב מסויים הועבר למוסך כפיר שבטייסת התחזוקה ברמת דוד, ושם בוצעו במטוס שינויים שכללו בין היתר שינוי  "גדרות" (הוספת כנפונים מעל לכונס האויר) ,הוספת גדרות משני צידי החרטום  ושינוי מוץ-נורים.לאחר מכן,כשהחלה טייסת העמק לקלוט את מטוסי הכפיר C-2 הועבר לטייסת מרכז המדינה.

כפיר 726 של טייסת הקרב הראשונה (באדיבות רענן וייס) ובשירות טייסת מרכז המדינה (באדיבות רענן וייס)
בשירות טייסת העמק (באדיבות רענן וייס)

הועבר לתעשיה האוירית, שופץ והוחכר באפריל 1985 לצי האמריקאי כמטוס דגם F-21A שם הופעל בטייסת VF-43 "צ'אלנג'רס" בבסיס אושאנה כמטוס לביום אוייב. המטוס קיבל את המספר 999726 את מספר הזנב של הצי Bu.163301 . ונשא על חרטומו את הקוד "06".



בתום תקופת ההחכרה הוחזר ארצה במרץ 1988 והועבר לאחסנה בבסיס עובדה. לאחר מכן הועבר למפעל "להב" של התעשיה האוירית, שופץ לתצוגה ללא מנוע.

מיקום נוכחי
:

מוזיאון התעפה במנחת ראשון

(צילום:מיתר לוגסי) (צילום:יוסי טאוב)
לייבסיטי - בניית אתרים