נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: כפיר  C.1 "גדרות"

יצרן: התעשיה האוירית

תולדות המטוס

נקלט בטייסת הקרב הראשונה.הועבר לטייסת הצירעה ומשם לטייסת העמק.בזמן שירותו בטייסת הועבר לליין שינוים שנפתח במוסך כפיר שבטייסת התחזוקה ברמת דוד ושם הוספו לו בין היתר כנפונים מעל לכונסי האויר,גדרות משני צידי החרטום וגם בוצע שינוי מוץ/נורים. כשהחלה הטייסת לקלוט מטוסי כפיר C.2 הועבר לטייסת מרכז המדינה.

כפיר 734 של טייסת הקרב הראשונה בנחיתה (באדיבות רענן וייס) בשירות טייסת הצירעה-לאחר ההמראה (באדיבות רענן וייס)


הוחכר  לחיל הנחתים האמריקאי ביוני 1987 
 והופעל שם כמטוס לביום אוייב  מדגם F-21A בטייסת VMFT-401 "סנייפרס" מבסיס אוירית הנחתים יומה שבמדינת אריזונה,תחת קוד 999734. וקוד חרטום "02"

המטוס הוחזר ארצה בשנת 89  והועבר לבסיס עובדה לאחסנה.לאחר כמה שנים הועבר לתעשיה האוירית,שם נצבע והועבר לארצות הברית.

מיקום

מוצג במוזיאון התעופה והחלל שעל נושאת המטוסים 'אינטרפיד',בעיר ניו יורק, ארה"ב.

המטוס ניצב על הסיפון וצבוע בסכימת הצביעה של מטוסי הכפיר C-7 ומערך ה-F-16, אותה הוא לא נשא מעולם בעת שירותו.

כפיר 734 על סיפון ה"אינטרפיד", יוני 2010 (צילום: אמיר שגב)
זנב כפיר 734 נושא את סמלי הטייסות האמריקאיות שהפעילו אותו ואת סמל
טייסת "שומרי הערבה", טייסת הכפיר האחרונה בחה"א (צילום: אמיר שגב)
לייבסיטי - בניית אתרים