נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:P-51D-25-NA
 
יצרן:נורת' אמריקן,ארה"ב
 
מספר יצרן:124-44471
 
מס' חא"א:44-84615 
 
שנת יצור:1944
 
(ציור:אלכס יופה)


תולדות המטוס:
 
המטוס שירת בח"א האמריקאי תחת מס' זנב 44-84615 והכינוי "בטי בופ" ולאחר מלחמת העולם ה-2 מצא את דרכו לח"א האיטלקי שם הופעל תחת מס' זנב MM4387 וקוד SM-59. נרכש בעיסקת רכש המוסטנגים מאיטליה ושופץ במפעל אמברוסיני לפני המסירה.הוטס ארצה ונקלט בטייסת הקרב הראשונה תחת מס' זנב 12.הוטס במשך כמה שנים ללא צבעי הסוואה ולבסוף נצבע בצבעי כחול-חום.לאחר שיצא משירות הועבר למכון הבדק בלוד (כיום התעשיה האוירית) לאחסנה.

(באדיבות אלכס יופה)

בשנת 1966 נמכר לחברת פיוניר איירו סרוויסס מבורבנק שבקליפורניה.המטוס שוקם ונמכר ללארי ר.סטרימפל מהעיר מנספילד שבאוהיו והמטוס נרשם על שמו בשנת 69 תחת אות קריאה N7099V.אות קריאה זה שונה ע"י בעליו ל-N9LR.בשלב מסויים המטוס קורקע בש"ת של מאנספילד ולבסוף נמכר לשחקן הקולנוע ג'ימי ליווארד שגר בעיר אוקאלה שבפלורידה, ונרשם על שמו בשנת 74 תחת אות הקריאה N55JL .

   המטוס כפי שצולם בש"ת של העיר צ'ינו שבקליפורניה ב-25.6.66   צולם בש"ת של מאנספילד,אוהיו, בשנת 1974

המטוס השתתף במירוצים אויריים כשהוא צבוע בסכמות צביעה שונות ובין היתר נושא את הספרה 5 ואת הכינוי "מיס פלורידה".הבעלות על המטוס עברה לבנו של ג'ימי,דירק ליווארד, בעל חברת בהייה אוקס אינק. המטוס מוטס גם כיום במירוץ האוירי ברינו. (בשנת 2005 זכה בגביע הארד במירוץ זה) ובתצוגות, כשהוא נושא את המספר "9" ואת הכינוי "קלאוד דאנסר".

 
גלריית תמונות גדולה של המטוס אפשר למצוא כאן
 
 
תודתנו לרן בג על הסיוע והתמונות

 

לייבסיטי - בניית אתרים