נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:P51D-20-NA

יצרן:נורת' אמריקן,ארה"ב

מספר יצרן:122-31597

מס' חא"א:44-63871

תולדות המטוס:

מטוס זה התקבל בזרוע האוירית של הצבא האמריקאי בתאריך 7.12.44 ונשלח באניה לאירופה,שם הוטס ע"י טייסת של ח"א ה-8.לאחר שיצא משירות הועבר לאחסנה,ולאחר מכן נכלל בקבוצת המטוסים שנמכרו לח"א המלכותי השוודי,תחת שם הצופן "פרויקט בלונדי". המטוסים הוכנו לטיסה ע"י BAD-2 בווארטון/יחידה 582 , ביצעו טיסת ניסוי בת שעתיים והוטסו לשוודיה ע"י טייסים ח"א האמריקאי שזה עתה גמרו סבב שירות מעבר לים או עמדו לסיים סבב זה, והיו מלווים במפציץ B-17 כעזר ניווט. 

המטוס הגיע לשוודיה בתאריך 14.4.45 ונכנס לשירות בטייסת של כנף F16 בתאריך 23.4.45 כשהוא נושא את הקוד GE.בפברואר 48 הועבר לטייסת אחרת באותה כנף, ואז הקוד שלו שונה ל-GN.בשנת 1952 הועבר לכנף F8,ובאוקטובר 52 הוחזר לכנף F16 בה יצא משירות בתאריך 6.2.53.

נמכר לחיל האויר ולאחר שהגיע בטיסה ארצה סומן במספר 33 והופעל ע"י טייסת הכנף המעופפת.לאחר שיצאו מטוסי המוסטנג משירות,הועברו לאחסנה במכון הבדק (היום התעשיה האוירית )בלוד.

את המטוס רכש בשנת 1963 רוברט ד.טרנר לאחר שעסקת מכירתו לחברת מרום לא יצאה לפועל.המטוס קיבל אות קריאה אמריקאי N9722F והועבר לאירופה ובספטמבר 65 נראה מושבת לאחר תאונה  בש"ת של העיר קאן בצרפת.

בשנת 1975  הועבר לרשות מוזיאון התעופה והחלל בלה-בורז'ה,שם שופץ לתצוגה וסומן בקוד MO-C ובמספר הזנב 44-66318 ,ומאז נמצא בתצוגה שבמוזיאון.
 
  (Photo:David Bisgove)   (Photo:James Gardner)
לייבסיטי - בניית אתרים