נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם
: T.MK.7

יצרן: ארמסטרונג וויתוורת', בריטניה

תאריך יצור: 30/09/1952

תולדות המטוס

המטוס סופק לחיל האויר המלכותי הבריטי ב-4 באוקטובר  52.הופעל בביה"ס לטיסה מתקדמת של ח"א המלכותי מס.211 בוורקסופ תחת מס' זנב  WL466. נמכר  ב-28.10.55 לחברת גלוסטר ששיפצה אותו במפעלה בטרנט ראשטון . לצורך טיסות הניסוי לאחר השיפוץ  נשא את אות הקריאה G-7-132.  נמכר לממשלת ישראל יחד עם מטאור  מס' זנב WL434  (מס' ח"א 17). המטוסים הועברו ארצה ב-2.4.55  כשהם כסופים. מטוס זה נשא בעת ההעברה את המספר "112".

הופעל להסבת טייסים למטוסי סילון בטייסת הסילון הראשונה. כשנסגרה הטייסת הועברו המטאורים שלה לטייסת המילואים 107  שם שימשו כמטוסי האימון המתקדם של ביה"ס לטיסה. כשהודממה הטייסת באוגוסט 64 הועברו המטוסים הדו מושביים והבם גם מטוס זה לטייסת אבירי הצפון, שם הופעל עד שיצא משירות.

הועבר לביה"ס הולץ ושימש להדרכת חניכי מגמת מכונאות מטוסים. לאחר מכן הועבר למוזיאון ח"א.

 
מטאור 18 בחצר ביה"ס הולץ (באדיבות אסף כהן) מזוית אחרת (באדיבות אד אוקון)
 
המטוס נמצא בתצוגה במוזיאון חיל האויר

(צילום:אופיר הראל)

 
לייבסיטי - בניית אתרים