נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: מטאור NF.MK.13

יצרן: גלוסטר, בריטניה

מספר יצרן:

תולדות המטוס

מטוס זה נכנס לשירות בח"א המלכותי הבריטי ב-23 בפברואר 1953 והופעל כדגם NF.MK.13 לקרב לילה והגנה אוירית באיזור תעלת סואץ תחת מספר זנב WM312 ע"י טייסת 219 מבסיס כברית שבמצרים. הטייסת נסגרה ב-1 בספטמבר 1954 חזרה לאנגליה ומטוסיה הוכנסו לאחסנה.

בשנת 1956 אישרה ממשלת בריטניה מכירה של שישה מטוסים מדגם NF.MK.13 לקרב לילה לישראל.המטוסים הועברו מבסיס האחסנה שלהם למפעל חברת ארמסטרונג וויתוורת' בביטסוול ושם שופצו.

המטוס הועבר ארצה בטיסה ע"י טייס ח"א דן ברק והנווט רחמים מלמד ב-18 באפריל 1958 כשהוא נושא על גופו את אות הקריאה 4X-FNC ואת המספר הסידורי 2158. המטוס נחת בשדה התעופה בלוד והועבר ע"י טייס של ח"א לחצור. לאחר כמה ימים הועבר לבסיס רמת דוד שם נקלט בטייסת הסילון הראשונה. לאחר שהוקמה שם טייסת העטלף, הועבר לטייסת זו ועבר עם הטייסת למשכנה הקבוע בתל נוף.

ב-8 בנובמבר 1961 חזרו סרן בן-ציון זהר והנווט מיכה רמתי מגיחה עם תקלה במטוס ונאלצו לבצע נחיתת ריסוק. למטוס נגרם נזק רב והוחלט להשביתו.

המטוס הוצב על כן ליד מבנה טייסת העטלף ושם הוא נמצא עד היום. המטוס עבר במשך השנים צביעות רבות ובאחת מהן נצבע עליו המספר 52. לאחרונה שונה המספר שוב ל-55
 

 
  צילום קבוצתי לפני מטאור 55 (באדיבות דורון)
 
  (צילום:Shpitspire)
לייבסיטי - בניית אתרים