נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:767-3Q8ER
 
יצרן:בואינג,ארה"ב
 
מספר יצרן:27600
 
מספר גוף:655
 
שנת יצור:1997
 
תולדות המטוס:
 
המטוס הוזמן בחברת בואינג ע"י חברת השכר למטוסים GECAS וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 7.4.97 כשהוא נושא את הרישום הארעי N6005C.

המטוס נצבע בצבעי חברת התעופה אייר אירופה שהחכירה אותו מ-GECAS והוטס לאיטליה תחת אות הקריאה האירי EI-CNS לשימוש בסניף האיטלקי של החברה.המטוס נמסר בתאריך 16.4.97.בזמן הפעלתו בחברה,נמכר לחברת השכר ILFC והמשיך בהחכרה לאייר אירופה.
 
בצבעי אייר אירופה,ש"ת שטוקהולם-ארלנדה,ספטמבר 99 (Photo:Kevin Colbran)

ב-25.9.2002 הוחכר לחברת התעופה השוויצרית בלאייר והופעל בה כשהוא נושא את אות הקריאה HB-ISE ואת הכינוי Rondomondo"".
 
ב-3.6.2008 הועבר מש"ת ציריך לש"ת בהמבורג לשם צביעה בצבעי חברת התעופה הגרמנית אייר ברלין שרכשה את בלאייר.בלאייר המשיכה להטיס אותו מ-11.6.08.
 
 
המטוס בצבעי בלאייר המקוריים (מימין) ובצבעי אייר ברלין (משמאל)
 
בתאריך 23 באפריל 2009,לאחר שנחת בשדה התעופה הבינלאומי פונטה קנה שברפובליקה הדומיניקנית,פגע במטוס טרקטור גורר בחלקו האחורי התחתון.למטוס נגרם נזק ולאחר תיקונו המריא לדרכו.
 
המטוס יצא משירות ואוחסן בש"ת ע"ש פרנץ יוזף שטראוס באוברדינג,ליד מינכן שבגרמניה, ב-26.10.09.בתאריך 9.2.10 הוטס מאוברדינג דרך ש"ת באנגור שבמדינת מיין בארה"ב אל ש"ת העירוני בליק סיטי שבמדינת פלורידה כשהוא נושא את אות הקריאה N271LF  ושם יצא סופית משירות.
 
חברת אל על רכשה את המטוס והוא נחת בנתב"ג  בטיסה ישירה מש"ת קנדי שבניו יורק ,כשהוא מוטס ע"י הקברניטים עמוס מור ובועז כהן בתאריך 22 ביוני  2010
 
(צילום:navig8tor)
 
נא להפעיל רמקולים!
4X-EAK נוחת בנתב"ג (באדיבות מישה זלצר)

בתאריך 7 בספטמבר 14,כשהיה המטוס בטיסה LY-29 מנתב"ג לטורונטו,עם 194 נוסעים והגיע לגובה FL300, נשמעו שני רעשי התפוצצות ממנוע שמאל. הצוות דומם את המנוע , חזר לנתב"ג ונחת בשלום על מסלול 12 בשדה, כ-12 שעות ו-40 דקות לאחר ההמראה.

 
לייבסיטי - בניית אתרים