נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם:360 סדרה 100
 
יצרן:שורט ברדרס,אירלנד
 
מספר יצרן:SH-3758
 
טיסה ראשונה:16.8.89
 
תולדות המטוס:
 
הוזמן ע"י חברת התעופה האוסטרלית האזלטון איירליינס.נרשם ע"ש היצרן תחת אות הקריאה G-BPXL לשם טיסות הניסוי בתאריך 9 במאי 89. סופק ב-1 בספטמבר 89 ,קיבל באוסטרליה את אות הקריאה VH-MJH ואת הכינוי "סידני מאסקוט".אות הקריאה הבריטי בוטל ב-12 בספטמבר 89.

VH-MJH בשירות האזלטון (Photo:George Canciani)
 
המטוס נמכר לחברת הליסינג הבריטית בי אי סי ליסינג ונרשם על שמה בתאריך 2 בינואר 98 תחת אות הקריאה G-KBAC. הופעל ע"י חברת התעופה הבריטית בי אי סי אקספרס איירליינס,ולאחר מכן ע"י חברת גיל איירליינס.לאחר מכן נמכר לחברת התעופה אייר סיישלס מאיי סיישל,שם ניתן לו אות הקריאה  S7-PAL והכינוי IL DE PALME  ושימש לטיסות בין האיים.אות הקריאה הבריטי בוטל בתאריך 9 בספטמבר 2002.ביוני 2007 אירע במטוס כשל במנוע ופרצה אש בכנף בגישה לנחיתה באי מאהה.המטוס תוקן וחזר לשירות.

G-KBAC בשירות בי איסי אקספרס,ש"ת אקסטר,יוני 2001 (Photo:Dave Littlefield) S7-PAL בשירות אייר סיישלס
 
המטוס נרכש ע"י חברת התעופה עייט ונחת בשדה תימן בתום טיסת העברה ארוכה ולאחר שנתקע בלוקסור שבמצרים למשך שבוע ב-19 באפריל,נרשם ברשות התעופה האזרחית תחת אות קריאה 4X-AVP ונכנס לשירות בקוים הפנים ארציים של החברה.

המטוס במוסך חברת עייט בשדה תימן עם הגעתו -צד ימין (באדיבות טומי בן ארי) ומבט מצד  שמאל (באדיבות טומי בן ארי)
4X-AVP לאחר נחיתה,מסיע לנקודת החנייה (באדיבות יוסי מדל) מתקרב לצלם (באדיבות יוסי מדל)


לייבסיטי - בניית אתרים