נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

חברת התעופה נשר תעופה ותיירות הוקמה באפריל 81 ע"י הקבלן זכריה דרוקר ושותפו בנימין בלקינד. התכנון הראשוני היה שהחברה תהיה ממוקמת בשדה התעופה בחיפה ולשם כך תיכננה את בסיסה צפונית מערבית למסוף הנוסעים שבשדה. החברה תכננה לעסוק בהדרכת טיסה,סיורי אויר והפעלת מוניות אויר.

אולם החברה פעלה משדה הרצליה., וברשות שדות התעופה נרשמה פעילותה כ-"בית ספר לטיסה לכל סוגי הרשיונות: טיסות סבבים לילדים ולמשפחות, טיסות הכרות לקורס טיס, טיסות רומנטיקה וטיסות לאירועים, מוניות אוויר בארץ ובחו"ל, השכרת מטוסים,טיסות מנהלים, טיסות צילום ומיפוי, בדק מטוסים.".

החברה עברה לבעלות דן הילל ובנו שי.

בהמשך הוקמה חברת בת בשם "נשר צילומי אויר וישומים גיאוגרפיים". שתי החברות הפסיקו לפעול בספטמבר 2005.

בנובמבר 2005 הגיש הבנק הבין לאומי  תביעה לבית המשפט המחוזי בת"א בטענה ששתי החברות חייבות לו סכום של 35 מליון שקל בגין חובות שלא שולמו., וזאת לאחר שהפסיק את מתן האשראי לחברות. הבנק טען כי הילל טען שהוא בקשיים כלכליים וביקש לעקל את רכושו ואת רכוש החברות (14 מטוסים) לכיסוי החובות. הבנק הגיש עוד שתי תביעות בנושא, ושלושתן אוחדו.

הילל הגיש נגד הבנק תביעה כנגד הבנק וטען כי הבנק הפסיק את מתן האשראי לחברות שלא כדין, ובניגוד להסכמים, מימש בטוחות שהיו בידיו, והעמידו את  האשראי לפרעון מידי, גרם להפסקת פעילות החברות וכשהחוב לא שולם,  הגיש את התביעה.

נגד נשר הוגשו תביעות נוספות,  בין היתר ע"י חברת מלמ מערכות




 
לייבסיטי - בניית אתרים