נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:A75N1
 
יצרן:בואינג,חטיבת סטירמן,ארה"ב
 
מספר יצרן:3250-1405
 
תולדות המטוס:
 
המטוס שימש כמטוס אימון באחד מבתי הספר לטיסה של הזרוע האוירית של צבא ארה"ב במלחמת העולם השניה.לאחר המלחמה הוכרז כעודפים ונמכר למפעילים אזרחיים בארה"ב.
 
מצא את דרכו לחיל האויר והופעל לאימון ראשוני של פרחי טייס בביה"ס לטיסה בכפר סירקין עם מס' זנב 05.משהוצא משירות נמכר לקלוב בתעופה.כנראה שבשנות הפעלתו בקלוב הורכב מחדש מחלקים שפורקו ממטוסים אחרים ואיבד את זהותו המקורית.
 
נמכר לבריטניה והגיע במשלוח אוירי יחד עם סטירמן 4X-AMT לליברפול בתאריך 8.3.73.המטוס הורכב וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 2.8.73.בעליו הראשונים היה גים קין,בעל חברת קינאייר סרוויסס.המטוס נרשם ע"ש החברה בתאריך 13.4.73 תחת אות קריאה G-BAVO.

G-BAVO צולם בש"ת ספיק בתחילת שנות ה-80
 
ב-13.9.77 נמכר לאנתוני ארתור הוג'סון ונרשם על שמו בתאריך 10.11.77.ב-20.8.80 נמכר חזרה לחברת קינאייר ונרשם על שמה בתאריך 18.9.80.בקיץ 81 נצבע בצבעי סטירמן של הזרוע האוירית של צבא ארה"ב במלחה"ע ה-2,ב-25.9.89 נמכר שוב להוג'סון ונרשם על שמו באותו יום.ב-25.9.89 נמכר לג'והן צ'ארלס מהאלוול ,וב-6.9.91 נמכר ל-2 שותפים:ויקטור אלפרד הולידיי מיוקסאול,ולטרנס אדוארד טרל מווית'רלי.
 
ב-31.3.94 נמכר לחברת וולינגטון אוויאיישן בע"מ מהינגהאם,וב-24.10.01 נרשם ע"ש מרטין שאו מהינגהאם.המטוס מוטס בתצוגות אויריות שונות.

  Photo:Matthew Clements

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים