נכתב ע"י לירן שמואלי ואבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם: A-152 אירובט
 
יצרן:ססנה,ארה"ב
 
מספר יצרן:  A152-0788

שנת יצור:1978

תולדות המטוס:
 
נרכש מארה"ב על-ידי טייס פרטי והגיע ארצה בשנת 1980.
 
בשנת 1981 עבר לפעול בחברת "דרור שרותי תעופה" ושימש להדרכת אוירובטיקה ביחד עם מטוס ססנה A-150L AEROBAT 4X-CEV שהפעילה החברה.
 
בסוף שנת 1984 נסגרה חברת "דרור" והמטוס עבר לפעול בחברת "עירא קרטיס תעופה" שהקים אחד מבעלי חברת "דרור" לאחר סגירתה. המטוס שימש להדרכת אוירובטיקה בחברה ביחד עם מטוס סופר דקת'לון (N5068P שבהמשך המיר את רישומו ל-4X-AIR)
 
בדצמבר 1985 הפסיקה חברת "עירא קרטיס תעופה" את פעילותה והמטוס הוצא מן הארץ ונמכר ב-4 ביוני 1986 לבריטניה שם נרשם ע"ש חברת סקייליין הליקופטרס תחת הרישום G-BMUO .ב-10.4.87 נמכר לחברת פליר האייר שפעלה תחת השם המסחרי רדהיל פליינג קלאב.הוא נרשם ,כנראה בטעות תחת אות הקריאה G-BNCI שבוטל, והמטוס חזר לשאת את אות הקריאה הבריטי המקורי.לאחר שבועיים עבר בעלות לחברת רדהיל אויאיישן,וב-25.9.97 נמכר לג'זף גומז אלבארו מקרוידון.ב-29.4.99 נרשם ע"ש אצל Sky Leisure Aviation Charters בע"מ בעיר איסט גרינסטד .

צולם בש"ת שורהאם,מאי 2010 (Photo:HansAir)

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים