נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:207 סטיישונר
 
יצרן:ססנה, ארה"ב
 
מספר יצרן: 207-00061
 
שנת יצור:1969
 
תולדות המטוס:
 
המטוס היה רשום בארה"ב כ-N91078 ע"ש חברת ססנה לצורך טיסות הניסוי והרישוי. הובא ארצה ע"י חברת אלרום ונרשם כ-4X-ALQ. המטוס הופעל משדה תימן עד שהתברר שהוא לא יעיל להפעלה מאיזורים חמים וגבוהים.
 
המטוס נמכר ביולי 72 לחברת שאקלטו אויאיישן הבריטית ונרשם שם תחת אות קריאה G-BAAK בתאריך 31.7.72. ב-12.9.73 הוחכר לחברת גרינשייר בע"מ שבסיסה היה בש"ת סאות'אנד והוחזר ב-15.3.74.
 
נמכר ב-1.4.74 לחברת סירוס אויאיישן. ב-4.2.74 נרשם על שם סטיוארט ארנסט קליי תחת אות הקריאה G-BBYG אך רישם זה בוטל באותו יום. ב-1.9.78 נמכר לחברת סנדרלנד פראשוט סנטר שהפעילה אותו להצנחה מש"ת סנדרלנד.ב-6.3.87 נמכר לשני שותפים:ג'והן בול  ורוברט מארש מאנדובר, בעלי חברת התעופה בלמאר אויאיישן . 
 
בתאריך 6 במאי 89 חזר המטוס לנחיתה בשדה ברונטון שבמחוז נורת'מברלנד לאחר טיסת הצנחה. בנחיתה ביצע הטייס נחיתה כבדה וניתור "קנגורו" , פתח מנוע , הלך סביב ונחת בשנית. בנחיתה קרס כן הנסע הקדמי והמטוס החליק לאורך כ-450 מטר עד לעצירתו. נגרם נזק למדחף ולחיפוי המנוע.
 
המטוס תוקן וחזר לטוס וב-22.8.89 נמכר לחברת בורדר פראשוט סנטר ונרשם ע"ש שלושת בעליה קרי נובל,דייויד פורטר וג'יימס האנימן. הופעל להצנחות וב-17.8.90 נמכר לבריאן וולס מלייצ'סטר.


(Photo:Derek Heley) (Photo:Neville Denton)

 
הרישום הבריטי בוטל בתאריך 3.5.95 כשהמטוס נמכר לבעלים בניו זילנד והועבר לשם. נרשם שם תחת אות הקריאה ZK-JFJ ולאחר מכם נמכר לבעלים בארה"ב בנובמבר 98.
 
כיום רשום המטוס תחת אות קריאה N916AC ע"ש חברת BETHEL LEASING LLC מאנקוראג' שבאלסקה, רישום מתאריך 22.8.2008.המטוס מופעל מש"ת בת'ל שבאלסקה.


N916AC בהמראה מש"ת בת'ל באלסקה , מאי 2002  (Photo:Martin Prince JR)

 
לייבסיטי - בניית אתרים