נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:402B

יצרן:ססנה, ארה"ב

מספר יצרן: 402B-0531

תולדות המטוס:

המטוס היה רשום בארה"ב תחת אות הקריאה N69396. ב-21.5.74 נרשם בספרד תחת אות קריאה EC-CJE ע"ש חברת TASA- Trabajos Aéreos SA נמכר לבעלים פרטיים ולאחר מכן ל- GREFUSA.

הובא ארצה ע"י חברת התעופה נשר. שימש להדרכת טייסים להגדר דו מנועי ולטיסות צילום בשירות חברת הבת "נשר צילומי אויר". כן שימש להתקנת ולהדגמת טכנולוגיות שונות של חברת אל אופ.

בתאריך 6.10.74, כשלמטוס היו 6470 שעות טיסה,ולאחר שהורכב מדחף לאחר שיפוץ,ביצע טייס למטוס טיסת מבחן. במהלך הטיסה אירעה תקלה במדחף המשופץ שגרמה לחוסר שליטה בסל"ד המנוע והטייס הנחית את המטוס נחיתת חירום בנתב"ג.

המטוס נחת בפעם האחרונה בשדה דב בתאריך 14.11.2005 ולאחר מכן קורקע כשחברת נשר נסגרה., ועבר לבעלות בנק לאומי.נרכש ע"י חברת "אופק צילומי אויר"  כדי  שאף יזם אחר ירכוש אותו ויתחרה בה בשטח צילומי האויר.היות והמטוס היה חייב לעבור ביקורת  בקורות הכנפיים  לאחר 6500 ש"ט בהתאם ל SB בטיחותי של חברת  ססנה , ביקורת שעלותה עשרות אלפי דולרים, הוא לא הושמש וקורקע סופית. כשבספריו רשומות 6922 שעות טיסה. נראה לאחרונה בשדה תימן ב-28.6.12

בש"ת של פלמה דה מיורקה,ספטמבר 95 (Photo:Toni Marimon)
במנחת פיק, שם שימש להדגמת טכנולוגיות של "אל אופ" (באדיבות ערן דובדבני) בנתב"ג (באדיבות ערן דובדבני)
בהרצליה (באדיבות ערן דובדבני)
ציוד הצילום שהיה מורכב במטוס (באדיבות ערן דובדבני)
בשדה תימן, 28.6.12 (אבינעם מיסניקוב)

תודתנו לערן דובדבני על עזרתו במידע ובתמונות
לייבסיטי - בניית אתרים