נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס
 
דגם: סופר מיסטר B.2 מוסב לתצורת 'סער'
 
יצרן מקורי: דאסו, צרפת
 
הסבה לסער: התעשייה האווירית
 
מספר יצרן: 44
 
תולדות המטוס
 
המטוס הגיע ארצה באוקטובר 1959 והוטס במסגרת טייסת העקרב. עם פתיחת מלחמת ששת הימים, ב-5 ביוני 1967 הפיל מפקד טייסת העקרב רס"ן אהרון "יאלו" שביט, מטוס מיג 21 סורי בירי תותחים.

סמב"ד 34 בטייסת העקרב בתחילת שנות ה-60 (באדיבות רענן וייס) יוצא לתקיפה במלחמת ששת הימים (מתוך IAF-PDB)
 
בתחילת שנות השבעים הושבח בתעשיה האוירית לדגם "סער" והשתתף במלחמת יום הכיפורים. יצא משירות במרץ 1975 נמכר לחיל האויר של הונדורס. שופץ בתעשיה האוירית והגיע להונדורס במרץ 1976 ונכנס לשירות בטייסת הקרב שבבסיס ע"ש קולונל הקטור קראסיולה מונקאדה (לה סייבה) הנמצא בשדה התעופה הבינלאומי גולוסון, שם הוטס עם מספר זנב FAH2005. מטוסי הסער כונו בח"א של הונדורס "סנדבאט".

סער 34 בנחיתה בחצור (באדיבות רענן וייס)
 
בשנת 1986 הוטס לבסיס קלי של ח"א האמריקאי שבמדינת טקסס, ושם עבר שיפוץ כללי ושידרוג של המערכות האויוניות.
 
המטוס, ויתר המטוסים מסוגו, יצא משירות במרץ 2003 בבסיס לה סייבה עקב מחסור בחלקי חילוף.

FAH-2005 לאחר יציאתו משימוש בבסיס לה סייבה
 
לייבסיטי - בניית אתרים