נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם:
 סופר מיסטר B.2

יצרן: דאסו, צרפת

הסבה לסער:
התעשייה האווירית, ישראל

מספר יצרן: 180

תולדות המטוס:

זהו מטוס הסופר מיסטר האחרון שיוצר במפעלי דאסו, וסופק לח"א הצרפתי בשנת 1959. מעיון במסמך צרפתי רשמי עולה כי המטוס הושאל לחיל האויר ע"י חיל האויר הצרפתי למשך 20 חודש. כשהגיע הזמן להחזירו, טען משרד הבטחון שהמטוס אבד ב-16 ביולי 1968 והוא לא הוחזר.


הופעל בחיל האויר במסגרת טייסת העקרב. בתחילת שנות ה-70 הועבר לתעשיה האוירית והוסב לדגם "סער". לאחר ההסבה הוחזר לטייסת והשתתף במלחמת יום הכיפורים.  

סער 82 נדחף ע"י אנשי מילואים של טייסת העקרב במלחמת יוה"כ (באדיבות רענן וייס) לאחר נחיתת אונס ללא גלגלים (באדיבות רענן וייס)

בפברואר 1975 נמכר לח"א של הונדורס. הגיע לשם במרץ 1976 ונכנס לשירות בטייסת הקרב שבבסיס ע"ש קולונל הקטור קראסיולה מונקאדה (לה סייבה) הנמצא בשדה התעופה הבינלאומי גולוסון, שם הוטס עם מספר זנב FAH2012. מטוסי הסער כונו בח"א של הונדורס "SANDBAT".

בשנת 1986 הוטס לבסיס קלי של ח"א האמריקאי שבמדינת טקסס ושם עבר שיפוץ כללי ושידרוג של המערכות האויוניות.

המטוס, ויתר המטוסים מסוגו, יצא משירות בשנת 1996 בבסיס לה סייבה עקב מחסור בחלקי חילוף.

לאחר יציאתו משירות בבסיס לה סייבה

--

 
 

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים