נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: סופר מיסטר B.2 מוסב לתצורת 'סער'

יצרן: דאסו, צרפת

הסבה לסער: התעשייה האווירית, ישראל

מספר יצרן: 137

תולדות המטוס

המטוס הופעל  בחיל האויר הצרפתי בטייסת EC2/12  "קורנואלי" נשא את הקוד 12-UZ ואת אות הקריאה ברדיו FUHUZ. הגיע לשיפוץ בתעשיה האווירית  ב-8.11.68 ולאחר מכן "סופח" לחיל האויר. הופעל כמטוס תקיפה בטייסת העקרב. בתחילת שנת 1970 הועבר לתעשייה האווירית והוסב לדגם סער. הוחזר לטייסת  והשתתף  כמטוס תקיפה בקרבות מלחמת יום הכיפורים. בפברואר 1975 יצא משירות ונמכר לח"א של הונדורס.

 
בעת שהופעל בח"א הצרפתי
סער 87 ממריא  מחצור לגיחת תקיפה (באדיבות רענן וייס) (באדיבות רענן וייס)

מצטלמים למזכרת על המטוס בחצור (מקור-אתר "חברה")

שופץ בתעשייה האווירית והגיע להונדורס במרץ 1976. נכנס לשירות בטייסת הקרב שבבסיס ע"ש קולונל הקטור קראסיולה מונקאדה (לה סייבה) הנמצא בשדה התעופה הבינלאומי גולוסון, שם הוטס עם מספר זנב FAH2003. מטוסי הסער כונו בח"א של הונדורס "SANDBAT" - שיבוש של הכינוי העברי סמב"ד המתייחס לראשי התיבות של שמו בצרפתית.

בשנת 1986 הוטס לבסיס קלי של ח"א האמריקאי שבמדינת טקסס, ושם עבר שיפוץ כללי ושידרוג של המערכות האויוניות.
המטוס, ויתר המטוסים מסוגו, יצא משירות בשנת 1996 בבסיס לה סייבה עקב מחסור בחלקי חילוף.
 
FAH2003 בתצוגה בבסיס טונקונטין בהונדורס
לייבסיטי - בניית אתרים