נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: VS361 ספיטפייר LF.MK.IXe

יצרן:ויקרס ארמסטרונג (מפעל קאסל ברומביץ') ,בריטניה, לפי חוזה יצור מס' (B981687/39/C.23(c הזמנה תשיעית מתאריך 28.5.42 ומנת יצור מספר 48.

מספר יצרן:לוחית היצרן בתא הטייס מציינת מס' יצרן CBAF IX1892 ולוחית הזיהוי על חציץ האש מס' יצרן CBAF 8208.

תולדות המטוס:


המטוס נכנס לשירות בחיל האויר המלכותי הבריטי וקיבל את המספר ML119. הועבר לחיל האוויר הצ'כי ב-6.12.46 וטס עם המספר הבריטי עד שהוחלף במספר הסידורי הצ'כי A-719.

נרכש והועבר לחיל האויר בחודש מאי 1949 וטס עד 1955. יצא משירות והועבר למכון הבדק לשם שיפוץ ומכירה לבורמה. למטוס בוצעו 6 טיסות ניסוי ע"י טייס הניסוי של מכון הבדק באק פלדמן לפני העברתו לחיל האויר הבורמזי במבצע "אורז". המטוס קיבל בח"א הבורמזי את המספר UB441. הרבה לאחר יציאתו משירות הוצב בשנת 1965 בשער בסיס ח"א הבורמזי מינגלדון בבירה ראנגון עד שנת 1989. אז הועבר לתצוגה בפארק אאונגסן ברנגון עד שנת 1993.

הועבר לאחסנה בבסיס מינגלדון בשנת 1994, נצבע כ-UB441 ובשנת 1998 נמכר לדויד גולדסמיט מ-Golden Aviation Partnership מהעיר קאסביל שבמדינת מונטנה בארה"ב. בחודש מאי 1999 הגיע מפורק לש"ת בעיר רולה שבמונטנה. קיבל אות קריאה אמריקאי N94149. פיטר מונק ומייק סימפסון ממיידסטון הבריטים רכשו את המטוס בשנת 2000 והוא הועבר לבריטניה, הגיע לקנט בתאריך 30.10.2000 ואוחסן מאז ברוצ'סטר כשהוא עדיין מפורק. המטוס קיבל אות קריאה בריטי G-SDNI בתאריך 2.4.09 כאשר הפרוייקט נמכר לפול מ. אנדריוס מלונדון,אך בוטל למחרת וחודש ב-23.6.09.המטוס מאוחסן כיום בסדלסקומב שבמזרח יורקשייר.
לייבסיטי - בניית אתרים