נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: A-4N סקייהוק

יצרן: מקדוננל-דגלס, ארה"ב

מספר יצרן:14396

מספר צי:159090

תולדות המטוס

נקלט בטייסת הדרקון המעופף בתאריך 11.6.74. לאחר מכן  הוטס ע"י חניכי מגמת מתקדם קרב של ביה"ס לטיסה במסגרת טייסת הנמר המעופף.וחזר לטייסת הדרקון המעופף.יצא משירות ובספריו רשומות 3,914 שעות טיסה ו-4,350 נחיתות  והועבר לאחסנה במוזיאון חיל האויר.לאחר מכן שופץ ושודרג לרמת עייט משופר  והוחזר לשירות.
 
עייט 340 ממתין עם מטוסים אחרים של טייסת הדרקון המעופף בעמדת ההמראה
(באדיבות רענן וייס)
נדחף למקומו בדת"ק עם שובו מגיחה (באדיבות רענן וייס)
 
עייט 340 במוזיאון ח"א,2006.(צילום:יובל לפיד) צולם בחצרים ביוני 2008

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו התקנת מציין לייזר בחרטום, וכן את החלפת מערכת הכינון חימוש/ניווט מדגם "קריסטל" של חברת "אלביט" במערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, יצא המטוס משירות עם תום עידן העייט בחיל האויר.מטס הפרידה של מטוסי העייט נערך ב-13 בדצמבר 2015 והמטוס הוטס במבנה השני.

עייט 340 ב"מסדר הסיום" בבסיס חצרים, 13 בדצמבר 2015 (צילום:Starman)
לייבסיטי - בניית אתרים