נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:TA-4J סקייהוק

יצרן:דגלס,ארה"ב

מספר יצרן:13566

מספר צי:153500.Bu

תולדות המטוס:

מטוס זה הופעל לאימון טייסים בזרוע האוירית של חיל הים האמריקאי.החל מה-29/10/70 כדגם TA-4F בטייסת VT-23  אז נשלח להסבה לדגם TA-4J . ב-6 בדצמבר 72 הוצב בטייסת VT-25 בבסיס צ'ייס פילד שבטקסס , עבר לכנף האימון  COMTRAWING-3  באותו בסיס  ב-20.7.87 ובה נשא את קוד הזנב C ואת קוד החרטום 450. הועבר לכנף האימונים COMTRAWING-1  בבסיס מרידיאן  בתאריך 31.5.91. יצא משירות  והועבר לאחסנה בבסיס מיחזור המטוסים דיוויס מונת'ן באריזונה, שם קיבל מספר מצאי 3A614.


סקייהוק 153500 (מימין) בבסיס צ'ייס פילד, ינואר 87 (Photo:Rob Schleiffert)
 
המטוס עזב את הבסיס ב-20.7.94 עת הועבר לחיל האויר הישראלי.הגיע ארצה באניה עם מטוסי עייט דו מושביים אחרים. הגיע לבסיס חצרים בספטמבר 94 ואוחסן שם. בשנת 1998 נצבע בצבעי ההסוואה של חיל האויר וניתן לו מספר הזנב 747. הועבר במצב זה למוזיאון חיל האויר.

עייט 747 בתקופה שהוצג במוזיאון חיל האויר. (באדיבות יואב אפרתי)

 

בשנת 2001 נמכרו מטוסי העייט הדו מושביים שהגיעו בשנת 94 לחברת ATSI האמריקאית. המטוס שופץ בארץ ע"י טכנאים של החברה האמריקאית Safe Air והועבר לארה"ב. נראה בחניית בינים במלטה בין 21 ל-26 בספטמבר 2001. נרשם שם כמטוס אזרחי תחת אות הקריאה N251WL ב-2.10.01 ומופעל ע"י החברה לאימון טייסי זרועות האויר השונות כגורר מטרות וכדימוי אוייב.

סקייהוק N251WL בשירות חברת אי טי אס איי  (Photo:Berry Visser)

 
לייבסיטי - בניית אתרים