נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:TA-4J סקייהוק

יצרן:דגלס,ארה"ב

מספר יצרן:13499

מספר צי:152853.Bu

תולדות המטוס:

מטוס זה הופעל לאימון טייסים  בזרוע האוירית  של חיל הים האמריקאי.כדגם TA-4F הופעל בטייסת (VX-4 (Airvetron-4 , "אבליואייטורס" בבסיס  פוינט  מוגו  שבקליפורניה  מה- 28 בינואר 70  ושם נשא את קוד  הזנב XF ואת קוד החרטום 21. לאחר מכן הוסב לדגם TA-4J והוחזר לטייסת. היה צבוע בצבעי ההסוואה של ח"א הישראלי (ראה תמונה) הועבר לטייסת VX-5 "ומפיירס" בבסיס צ'יינה לייק בקליפורניה בתאריך  29.8.84 ושם נשא את קוד הזנב XE ואת קוד החרטום 11.כשיצא משירות  והועבר לאחסנה בבסיס מיחזור המטוסים דיוויס מונת'ן באריזונה ב-25.2.92  שם קיבל מספר מצאי .3A644


סקייהוק 152853 בשנת 1977 בתצוגת "יום פתוח" בבסיס הצי פונט מוגו, אוקטובר 81 (Photo:David Reeves)

המטוס עזב את הבסיס ב-20.7.94 עת הועבר לחיל האויר הישראלי.הגיע ארצה באניה עם מטוסי עייט דו מושביים אחרים. הגיע לבסיס חצרים בספטמבר 94 ואוחסן שם. לפי הידוע לנו מעולם לא נכנס לשירות בח"א.

בשנת 2001 נמכרו מטוסי העייט הדו מושביים שהגיעו בשנת 94 לחברת ATSI האמריקאית. המטוס הועבר לארה"ב, נרשם שם כמטוס אזרחי תחת אות הקריאה N250WL ב-23.7.01 ומופעל ע"י החברה לאימון טייסי זרועות האויר השונות כגורר מטרות וכדימוי אוייב.


בשירות חברת ATSI
 

 
לייבסיטי - בניית אתרים