נכתב ע"י נעם הרטוך ואבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:PA.18-95  סופר קאב
 
יצרן:פייפר, לוק הייבן,פנסילבניה, ארה"ב
 
מספר יצרן:18-826
 
מספר גוף:18-832
 
תאריך יצור:מאי 1951
 
תולדות המטוס:
 
המטוס נרכש בידי קלוב התעופה ונרשם על שמם כ- 4X-ADE ב-13 בינואר 1952. הגיע ארצה כשהוא צבוע  בגוון Polar Gray ונושא פסים אדומים.הוצא משרות בנובמבר 1958 ונמכר לחיל האויר. הרישום האזרחי בוטל רק בדצמבר 1961. לאחר שיצא משירות נמכר לקלוב התעופה ביולי 1970 ונרשם כ-4X-ANQ. המנוע הוחלף ל-105 כ"ס.

טופס השחרור המקורי של המטוס ממפעל פייפר (Courtesy Sandy Sproule)
 
נמכר באוגוסט 1973 לחברת מעוף ונמכר על ידם לבריטניה באפריל 1974 תחת הרישום G-BCDC. הבריטים זיהו את המטוס בטעות כבעל מספר יצרן 832- 18, משום ששיטת מספור לוחית היצרן ולוחית גוף המטוס זהה במטוסי קאב/סופר קאב. המטוס נרשם ב-18.4.74 ע"ש ג.ברייטווייט (צילום אוירי) בע"מ. ב-23.7.79 נמכר ל-ALY AVIATION LTD  משדה התעופה הנסטרידג' , וב-28.6.88 נמכר למועדון התעופה קוסטווד בע"מ משדה התעופה גלוסטרשייר/ ב-26.9.95 נמכר לצמד שותפים,כריס פול אבס וטים ווילטשייר שהפעילו את המטוס בחברה של ווב שנקראה "כריס ווב אירוסרוויסס".
 
אות הקריאה של המטוס הוחלף ב-10.11.96 והוא סומן G-PIPR כשעבר לנאמנות ריימונד ג'ורג' מהאנטסשאו, וב-19.11.99 נמכר לדרק סאמסון סוויט מבלייקווי, וזה מכרו ב-7.12.09 לבעלים הרשומים כיום, רוי פורפיט מסיילסבורי ואנדריו ספרול מסאות'האמפטון, טייס לשעבר בצי המלכותי.
 
בשנת 1999 היו למטוס 2752 ש"ט, ובשנת 2010 3144 שע"ט, כלומר המטוס ביצע בעשור 392 שע"ט, ממוצע של כ-35 שע"ט בשנה בלבד ! 


 
 כל התמונות Courtesy Sandy Sproule
 
לייבסיטי - בניית אתרים