נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס
 
דגם: F-4E-38-MC פנטום
 
יצרן: מקדוננל-דגלס, ארה"ב
 
מספר יצרן: 3494
 
מספר חא"א: 68-0398
 
תאריך יצור:2.7.69
 
תולדות המטוס

 קורנס 08 בשירות טייסת האחת

המטוס נמנה על קבוצת הקורנסים הראשונה שמנתה ארבעה מטוסים, ושהגיעה ארצה במסגרת מבצע PEACE ECHO 1 .המטוס המריא ממפעל מקדוננל דגלס שבמיזורי,כשהוא מוטס ע"י צוות של ח"א האמריקאי  בתאריך 3 בספטמבר 1969,וטס ארצה עם נחיתות בינים בשדה לייחס פילד שבאיים האזוריים,ובבסיס ח"א הבריטי אקרוטירי שבקפריסין.

קורנס 608 (68-0398) בעת טיסות הניסוי לפני המסירה לח"א

נחת בחצור ב-5 בספטמבר בשעה 17:30 והתקבל בטקס רשמי בהשתתפות ראש הממשלה דאז גולדה מאיר,שרים וחברי כנסת.הוא נקלט בטייסת ה"אחת",סומן כמס' 08 ולאחר מכן 608 והשתתף במלחמת ההתשה.

קורנס 608 של טייסת האחת ממריא מחצור. (באדיבות רענן וייס)

 המטוס היה הקורנס הראשון בחיל האויר שהפיל מטוס אוייב.בתאריך 11 בנובמבר 1969 הוזנקו שישה מטוסי שחק מטייסת הקרב הראשונה  וזוג מטוסי קורנס של טייסת האחת מבסיס חצור שהובל בידי יורם אגמון ונווטו מנחם עיני בקורנס 610 , לפיטרול באזור ג'אבל עתאקה, שם תקפו מטוסי עיט עמדת מכ"ם מצרית.בעת הגיחה  התפתח קרב אויר והצוות של הקורנס השני,מס' 608 הטייס אהוד חנקין והנווט אחיקר אייל הפיל במטוס זה מטוס מיג 21 מצרי בטיל AIM-9B סיידווינדר שכונה בחיל האויר "ברקן". המטוס גם השתתף במבצעי "פריחה " בחודשים ינואר ופברואר 70 שבמסגרתם תקפו הקורנסים מתקני צבא מצריים.
 
לאחר מלחמת יוה"כ שונה מספרו ל-108.לפני שהוצא משירות הוטס במסגרת טייסות אבירי הזנב הכתום וה"עטלף".

בשירות טייסת העטלף (באדיבות רענן וייס)

מיקום
 
מוזיאון חיל האויר ,באחסנה.
לייבסיטי - בניית אתרים