נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:F-4E-40-MC פאנטום 2
 
יצרן:מקדוננל דגלס, ארה"ב
 
מספר יצרן:3661
 
מספר חא"א:68-0486

תיאור האירוע: 

ב-6 באוקטובר 76 המריא המטוס של טייסת האחת מבסיס חצור לאימון תקיפה במטווח. על הגאיו היו מפקד הטייסת ונווטו. לאחר כ-30 דקות סיימו את האימון במטווח ופנו לחזור לבסיס. לפתע ירד הלחץ ההידראולי במערכות ההידראוליות  HYD-1 ו-HYD-2 . הטייס הודיע בקשר על התקלה, הפנה את המטוס לעבר הים, שם השליך את הפצצות שנותרו ופנה חזרה לעבר הבסיס.
 
מגדל הפיקוח בחצור נערך לנחיתת החירום, והזניק את גף כיבוי אש ואת צוות חילוץ המטוסים. לקראת הנחיתה הוריד הטייס גלגלים, אך רק כן הנסע הקדמי ירד וננעל. הטייס הרים את ידית הגלגלים אך כן הנסע הקדמי נשאר במצב מטה.
 
לאחר התייעצות עם הנווט הנמיך הטייס את המטוס לגובה מטר מעל למסלול  וביקש מהמגדל להודיע לו מתי יוכל להוריד את וו העצירה על מנת שיתפס בכבל העצירה המתוח לרוחב המסלול. לאחר כ-400 מטר של טיסה נמוכה ומהירה הוריד הטייס את הוו וסגר את המצערות. המטוס נפל על המיכלים הנתיקים והוו נתפס בכבל. המטוס עצר.
 
הצוות פתח את החופות, פתח את הרתמות הקושרות אותו לכיסאות המפלט, קפץ  החוצה, התרחק במהירות מהמטוס שהחל לעלות באש ותפס מחסה בתעלה סמוכה. הכבאיות הגיעו למקום בדהרה והחלו בפעולות הכיבוי.

קורנס 133 מחולץ ע"י מנוף "גמל" של צוות החילוץ הכנפי
ועדת סקר קבעה שאפשר לשקם את המטוס. הוא הובל בתובלה קרקעית לתעשיה האוירית, ובשנת 1982, לאחר שהושקעו בו 38,200 שעות עבודה, כולל שינויים ושיפורים, חזר המטוס לאויר, וכמיטב המסורת נקרא הצוות שהנחית אותו, להחזירו לטייסת.

 

לייבסיטי - בניית אתרים