נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:F-4E-50 פאנטום II
 
יצרן:מקדוננל דגלס, ארה"ב
 
מספר יצרן:4289
 
מס' חא"א:72-0129
 
מספר זנב מקורי:302
 
תולדות המטוס:
 
המטוס  המקורי סופק ללהק הקרב הטקטי הרביעי שטייסותיו היו מוצבות בבסיס סיימור ג'והנסון שבקרולינה הצפונית. הגיע ארצה במסגרת עיסקת "ניקל גראס" ונחת בחצור בתאריך 13 באוקטובר 73 כשהוא מוטס ע"י צוות אמריקאי. המטוס קיבל מס' זנב 302, לאחר הכנות וביקורת שבוצעה בט. תחזוקה בחצור הוטס לרמת דוד והוצב בטייסת הפטישים ובמסגרתה הופעל במלחמת יוה"כ. ב-30 באפריל 77 אירעה למטוס תאונה לאחר שירד מהמסלול בזמן נחיתה.

קורנס 302 בעמדת ההמראה ברמת דוד (Photo courtesy Mauritz Even) קורנס 702 באויר (URI.IDFARMOUR)

לאחר שנסגרה הטייסת נבחר המטוס להסבה לתצורת קורנס 2000 עקב כמות שעות הטיסה הנמוכות שהיו לו. ההסבה בוצעה בתע"א ומספרו שונה ל-702. לאחר ההסבה הוצב בטייסת העטלף בה שירת עד שהטייסת נסגרה כטייסת קורנס בשנת 2003 ואז הוטס לאחסנה בעובדה.
 
ביוני 2011 הועבר בתובלה קרקעית למרכז ללימודי הטכנולוגיה "טכנודע" שבגבעת אולגה.
 
וותיקי ח"א שסייעו בהעברת הקורנס למקומו החדש מורידים את הדיהדרלים  (באדיבות נתן סגל)
התמונות באדיבות שריאל שטילר
בשנת 2012 הועבר המטוס לשיפוץ ולצביעה ביוזמת ותיקי מערך האחזקה בחיל האויר אל"מ (מיל') שלמה כהנא ואל"מ (מיל') יעקב סלע, שבמסגרתם גם הוספו לו מיכלים נתיקים וכן אשכולות פצצות  (TER) מתחת לכנפיו ואשכול פצצות (MER) מתחת לגחון.על חרטומו הודבקו סימלי טייסות  הקורנס בחיל האויר.

התמונות הבאות, המראות את שלבי העמדת המטוס מחדש ב"טכנו דע" הן באדיבות שלמה כהנא.


אמיר שגב ביקר בטכנו דע בסוף אוגוסט 2013.


---
לייבסיטי - בניית אתרים