נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס
 
דגם: F-4E-60-MC MOD פאנטום II
 
יצרן: מקדוננל-דגלס, ארה"ב
 
מספר יצרן: 4817
 
מספר חא"א: 74-1014
 
תולדות המטוס
 
מטוס ממוכשר. הגיע ארצה  בנובמבר 1976 במסגרת מבצע Peace Echo V. שימש כמטוס מבצעי בטייסת האחת'  ובה גם שודרג לנשיאת פצצות מונחות ליזר מדגם GBU-12A פייבווי 2  שכונו בח"א "זרעית". לאחר מכן הועבר למרכז ניסויי טיסה של ח"א (מנ"ט) במטוס נכללו שינויים, בין היתר הסרת מיכל דלק גוף מס' 7 ובמקומו התקנה של 'מארז מכשור' שהכיל ציוד אלקטרוני לשידור והקלטת נתונים ממדידי מכשור שפוזרו באזורים שונים במטוסים ומדדו לחצים, טמפרטורות , תאוצות ורעידות. ציוד ניסוי נוסף הותקן גם בדלת 19 וב"צוללת"-שהיתה החלל הצר בחציץ שבין מיכל 7 לקודקוד האחורי של המטוס (משני צידיו) מעל הגאי הגובה. שם מוקמו מחווני מכשור ללחץ הידראולי וטמפרטורה של המנועים.

למטוס גם היתה יכולת צילום סרט מהיר באמצעות מצלמות פוטוסוניקס שניתלו על 'פלטות צילום' בתחנות החימוש השונות. כן היתה אפשרות להחלפת צינור הפיטו ב-"בום",שהיה צינור פיטו ארוך וממוכשר שהכיל מדידי AOA מדוייקים מאד. עיקר השימוש  בו היה בניסויי הטיסה שעוסקים בעיקר בהשפעות של שילוב מערכות/חימוש חדשים על יציבות ביצועי המטוס.

קורנס 295 מוכן לטיסת ניסוי של פצצה מונחית לייזר מסוג GBU-12A במרכז ניסויי טיסה של ח"א (באדיבות אייל)

שימש כמטוס ניסוי. כשיצא משירות שומר בקוקון ולאחר מכן הועבר למוזיאון ח"א.

קורנס 295 במוזיאון ח"א. צולם ב-14.4.11 (אסף כהן) מבט מקרוב (צילום:אסף כהן)

 תודתנו נתונה לאייל על העזרה בפרטים

לייבסיטי - בניית אתרים