נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס
 
דגם: F-4E-36-MC פנטום II
 
יצרן: מקדוננל-דגלס
 
מספר יצרן: 3250
 
מספר חא"א: 67-0368

טיסה ראשונה:אוקטובר 68

 
קורנס 333 מסיע ברמת דוד (באדיבות רענן וייס)
 
תולדות המטוס
 
התקבל ע"י חא"א בתאריך 29.11.68 . הוצב בכנף הקרב הטקטית ה- 479 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס ג'ורג' שבקליפורניה. באוגוסט 70' הועבר לכנף הקרב הטקטית ה- 4 בבסיס סיימור-ג'והנסון, קרולינה הצפונית. הכנף פרסה לבסיס מקדיל בפלורידה, ובאפריל 72' עברה לבסיס אובון של ח"א התאילנדי לפעילות במלחמת ויאטנם.

המטוס הועבר בדצמבר 72' לכנף הקרב הטקטית ה- 31 באותו בסיס ובספטמבר 73' הועבר חזרה לארה"ב לכנף הקרב הטקטית ה- 33 בבסיס אגלין בפלורידה במבצע שנקרא "קורונט אקספרס", וחודש אח"כ הורד ממלאי חא"א והועבר לח"א במבצע "ניקל גראס" ע"י צוות מטייסת הקרב ה-58 של הכנף. המטוס נחת בחצור בתאריך 22.10.73 לקראת סיומה של מלחמת יום הכיפורים.
 
קורנס 333 בשירות טייסת העטלף (באדיבות אד אוקון)

הוצב בטייסת העטלף והועבר לטייסת הפטישים. לאחר שנסגרה כטייסת קורנס בחצרים ב-1 במרץ 1994, הועבר לטייסת אבירי הזנב הכתום. בספרו של דן חלוץ "בגובה העיניים" הוא מספר על גיחה שהוביל במטוס זה לתקיפת טנקים סוריים באיזור ג'בל צנין עם הנווט אורי עמית. לפי  הכתוב, עקב טעות בעבודת הצוות לא הופעלה מערכת ההגנה העצמית של המטוס, ובצלילה אל המטרה ביעף הראשון, ובהיותם בגובה 4,000 רגל  נפגע המטוס בחלקו האחורי מטיל זרת (SA-7). חלוץ הביא את המטוס לנחיתת חירום ברמת דוד.

כשיצא  המטוס משירות עם סגירת הטייסת כטייסת קורנס, הועבר לאחסנה בחצרים ומשם לאחסנה במוזיאון חיל האויר.
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים