נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:C-130E-95-LM  הרקולס
 
יצרן:לוקהיד, ארה"ב

דגם יצרן:382-4B/8B
 
מספר יצרן: 3747
 
מס' חא"א: 62-1796
 
תאריך יצור:אפריל 64
 
תולדות המטוס:
 
המטוס הופעל ע"י חיל האויר האמריקאי בין היתר בכנף התובלה האוירית ה-1608 בשנת 1964 בטייסת התובלה הטקטית ה-778 בין 1968-1969. ובטייסת התובלה הטקטית ה-779 של כנף התובלה הטקטית ה-464 בבסיס חא"א פופ  שם נשא את קוד הזנב PR.הגיע לארץ באוקטובר 73 במסגרת הרכבת האוירית האמריקאית. נכנס לשירות במסגרת טיסת הציפור הצהובה. במשך השנים הופעל גם ע"י טייסת הפילים. בין היתר הטיס סיוע לגומא שבזאיר ב-27.7.94  במסגרת מבצע "ניצני תקווה"  לעזרה לפליטים ברואנדה.

למטוס היתה התקנה מיוחדת שאיפשרה הצנחה  בטוחה מהרמפה האחורית, ולכן שימש כמטוס קבוע לאימוני הצנחות מסוג זה, בין היתר  של  לוחמי השייטת.  בערב ה-17.8.03, תקופה קצרה לפני  יציאתו משירות, בעת שהסיע על המסלול בשדה דב  לאחר הנחיתה, נשברה אחת מלהבי המדחף במנוע מס' 4, חדרה את גוף המטוס ויצאה מצידו השני. הצוות עצר את המטוס וביצע פינוי קרקעי.שישה נוסעים נפצעו באירוע באורח קל ונוסע נוסף באורח בינוני.. המטוס שוקם בתעשיה האוירית.

בתצוגת מסדר כנפיים,יוני 2003 (צילום:מנשה יזהר) באחסנה בנתב"ג (ויקיפדיה)

יצא משירות , אוחסן בנתב"ג והוצא למכירה במכרז ע"י סיב"ט.משלא נמכר, נגרט בנתב"ג ב-26 בדצמבר 2016. 
 
לייבסיטי - בניית אתרים