נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב 

פרטי המטוס

דגם:707-328

יצרן:בואינג,ארה"ב

מספר יצרן:17922

מספר גוף:161

מספר בלוק:2115

מספר תחזוקה:AF0009

תולדות המטוס:

הוזמן בחברת בואינג ע"י חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס בתאריך 7 במרץ 1957.טקס הגלילה נערך במפעל רנטון של בואינג בתאריך 29.7.60 והמטוס ביצע את טיסת הבכורה בתאריך 1.9.60.הוא סופק לאייר פראנס בתאריך 16.9.60 כשהוא נושא את אות הקריאה הצרפתי F-BHSO.כשהגיע לבסיס הבית של החברה נצבע עליו הכינוי Chateau D'Anet.

 
בשירות חברת אייר פראנס.צולם בש"ת אורלי בשנת 73 (Photo:Mick West)
 
המטוס שימש את החברה להטסת נוסעים בנתיביה ברחבי העולם וב-2.9.62 הושכר לחברת התעופה אייר אפריק  כשהוא בצבעי אייר פראנס אך נושא את הלוגו והשם של החברה האפריקנית.המטוס הוחזר לאייר פראנס  לאחר חודש.
באפריל 63 הושכר שוב לאייר אפריק למשך חודש והפעם נשא בתקופה זו את אות הקריאה TU-TBY. הוצא משירות בחודש דצמבר 1976 ואוחסן בשדה התעופה אורלי שבפאריס.בפברואר 78 הועבר לשדה התעופה שארל דה גול,וב-28 לאותו חודש נרכש ע"י חברת שארלוט איירקראפט האמריקאית.הוא הוטס לש"ת  בטולוז ב-18.3.78.
 
בשדה התעופה של פרנקפורט,אוגוסט 89 (Photo:Manfred Faber)

ביוני 78 המטס נרכש ע"י התעשיה האוירית.הוא קיבל את אות הקריאה הישראלי 4X-BYX והוטס ללוד.לאחר ביקורת רבתית שנערכה בו הושכר לחיל האויר.בשנת 1980 הועבר לתעשיה האוירית שהסבה אותו ל-VIP ווא הוחזר לחיל האויר,קיבל את מספר הזנב 117 ואת אות הקריאה 4X-JYX.במרץ 1981 צבר 48,478 שעות טיסה.יצר משירות אי שם בשנות ה-90 ושימש לאימון יחידות מיוחדות לפריצה למטוסי נוסעים חטופים עד שהופסק גם השימוש הזה בו והוא נזנח בנתב"ג.
 
ראם 117  בנתב"ג (צילום:The Navigator)
צולם ב-27.7.12 (מוני)


 
לייבסיטי - בניית אתרים