נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 707-328B אינטרקונטיננטל
 

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 17921

מספר גוף: 160

מספר בלוק: 2114

מספר תחזוקה: AF0009

תולדות המטוס

המטוס הוזמן ע"י חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס ב-7 במרס 1957. הוא נבנה במפעל רנטון של חברת בואינג וטקס הגלילה שלו נערך ב-26 ביולי 1960. טיסת הבכורה התקיימה ב-30 באוגוסט 1960 והוא סופק ללקוח ב-18 בספטמבר כשהוא נושא אות קריאה צרפתי F-BHSN. כשהגיע לבסיס החברה הוסף לו השם "Chateau De Valencai".

 
F-BHSN בשירות אייר פראנס ,1977 (Photo:Gerd Hake)

המטוס הופעל בקוי אייר פראנס ברחבי העולם ויצא משירות החברה בפברואר 1978 כשבספריו רשומות 46,232 שעות טיסה. ב-28 בפברואר, נרכש ע"י חברת שארלוט איירקראפט, הועבר בטיסה לארה"ב והוכנס לאחסנה בשדה התעופה לורינבורג-מאנקסטון במדינת קרולינה הצפונית.

OO-SBR  בשירות סובלאייר

ב-19 במאי 1978 הושכר לחברת התעופה הבלגית סובל אייר. על המטוס נצבע אות הקריאה הבלגי OO-SBR והוא הוטס לבריסל ושימש את החברה להטסת נוסעים בקויה עד למאי 1979, ואז הוחזר למשכיר. חברת שארלוט שינתה את אות הקריאה של המטוס ל-N90287  בתחילת יולי 1979 והשכירה אותו לחברת התעופה הניגרית אינטרקונטיננטל איירלינס ב-7 ביולי 1979. המטוס הוטס למיאמי ונצבע בצבעי החברה. הוא עוטר בשם "Vivian" והוטס ללאגוס באוגוסט 1979.


בתחילת חודש מרץ 1980 הוחזר לבעליו, הוטס לש"ת סטאנסטד בלונדון והוכנס לאחסנה. באותה שנה נרכש ע"י התעשיה האוירית והוטס לנתב"ג. בתעשיה האוירית הוכשר המטוס למשימות "אלקטרוניות" והוא הופעל ע"י הטייסת הבינלאומית בח"א עד שהוצא משירות ואוחסן בנתב"ג, ושימש כמקור לחלקי חילוף למטוסים האחרים שבשירות. הוצא למכירה במכרז של סיב"ט ולבסוף נגרט.

צילום:סיב"ט
לייבסיטי - בניית אתרים