נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:707-124
 
יצרן:בואינג,ארה"ב
 
מספר יצרן:18012
 
מספר קו יצור:57
 
מספר בלוק:0305
 
מספר תחזוקה:CO0004
 



תולדות המטוס:
 
מטוס זה הוזמן ע"י חברת התעופה האמריקאית קונטיננטל איירלינס בדצמבר 1955. הוא נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 24.6.59 וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 3.8.59 כשהוא נושא את אות הקריאה N74612.
 
לפני שסופק לקונטינטל, הוחכר בנובמבר 59  לחברת בראניף אינטרנשיונל לצורך הדרכת צוותים לאחר שמטוס מס' יצרן 17691 שהוזמן ע"י בראניף אבד בתאונה בטיסת הקבלה. המטוס הופעל בבראניף כשהוא אינו צבוע וכונה בפי טייסי החברה "Gray Ghost" ו- Silver Ghost".הוחזר לבואינג בפברואר 60.
 
הוחכר לחברת קונטיננטל ב-17.3.60 ונרכש על ידה ב-28.9.60. בנובמבר 67 נחתמה עיסקה למכירתו לחברת התעופה צ'אנל איירוויז אך העיסקה לא הושלמה לאחר שצ'אנל נקלעה לקשיים כספיים, והמטוס נמכר לחברת התעופה TWA ב-8.12.67, נכנס לשירות וקיבל את מספר הצי 7746.
 
יצא משירות והוכנס לאחסנה. נרכש ע"י התעשיה האוירית יחד עם מטוסים נוספים והועבר ארצה בנתיב גוז ביי (קנדה), אורלי (פאריז) לוד ב-11.11.71. הוכנס לאחסנה בש"ת לוד.
 
בשנת 1972 נרשם ע"י התעשיה האוירית תחת אות הקריאה 4X-JAA. שופץ ונכנס לשירות חיל האויר תחת מס' הזנב 006 ואות הקריאה 4X-JYA בשלהי מלחמת יום הכיפורים.זהו מטוס הראם הראשון שנכנס לשירות בטייסת הבינלאומית שהפעילה עד אז מטוסי ענק ו-2 מטוסי קרנף.

המטוס שימש בח"א לטיסות נוסעים בינלאומיות וטיסות אח"מ. יצא משירות בספטמבר 83, בתקופה מסויימת נשא אות קריאה 4X-BYA של התעשיה האוירית. הוכנס לאחסנה בנתב"ג  ונראה במגרש הגרוטאות בשדה במאי 88. לאחר מכן הועבר לבסיס סירקין לאימון כוחות מיוחדים בהשתלטות על מטוסים חטופים.


ראם 006 בש"ת  של קפלאוויק באיסלנד (Photo:Baldur Sveinsson)

 
גורלו לא ידוע, כפי הנראה שנמכר לגריטה.


ראם 006 בבסיס סירקין (באדיבות אופיר הראל)

 
לייבסיטי - בניית אתרים