נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב 

פרטי המטוס:
 
דגם:707-124
 
יצרן:בואינג,ארה"ב
 
מספר יצרן:17610
 
מספר גוף:37
 
מספר בלוק:0302
 
מספר תחזוקה:CO0004
 
תולדות המטוס:
 
הוזמן ע"י חברת התעופה האמריקאית קונטיננטל איירליינס בתאריך 12 בדצמבר 1955. נגלל במפעל רנטון בתאריך 23.3.59 וביצע את טיסת הבכורה ב-9.5.59 כשהוא נושא את אות הקריאה של בואינג N70774.

סופק לקונטיננטל ב-28.5.59 ונכנס לשירות בקוים הבינלאומיים של החברה.ב-13 בפברואר 67 כבר צבר 32,686 שעות טיסה.בנובמבר 67 נרכש ע"י חברת התעופה הבריטית צ'אנל איירווייז אך המטוס לא הועבר מפני שהחברה פשטה את הרגל.ב-22.11.67 נרכש ע"י חברת התעופה TWA ונכנס לשירותה תחת אותו אות קריאה ותחת מספר צי 7747.
 
בשירות קונטיננטל,ש"ת שיקאגו-או'הייר,ספטמבר 59 (Photo:John Proctor)

התעשיה האוירית רכשה את המטוס ב-14.11.71 והוא הועבר יחד עם מטוסים נוספים מעודפי TWA שרכשה התע"א לשדה התעופה בלוד.המטוס נכנס לשיפוץ בתעשיה האוירית עבור ח"א ונרשם על שמה תחת אות הקריאה 4X-JYB בשנת 1972.

בשלהי מלחמת יוה"כ הוחכר ע"י ח"א  יחד עם 4X-JYA שהשתמש בו כמטוס לנוסעים ותובלה בטייסת הבין לאומית תחת אות הקריאה 4X-JYB ומספר זנב 009 עד שנת 78 ואז הוחזר לתע"א ונכנס לאחסנה בנתב"ג.
 
 
 בשירות ח"א מלווה ע"י קורנס של טייסת העטלף (באדיבות רענן וייס)

ביולי 78 נרכש ע"י חברת שארלוט איירקרפט האמריקאית,נרשם בארה"ב תחת אות הקריאה N196CA והועבר למיאמי.במאי 80 הוחכר לחברת התעופה סקאי ספארי אך אוחסן בש"ת סינט פטרסבורג-קלירווטר.
 
בשירות סקאי ספארי בש"ת סינט פטרסבורג-קלירווטר,נובמבר 80 (Photo:Willi Pokal)
 
באוגוסט 81 הוחזר לחברת שארלוט איירקרפט ואוחסן בש"ת של העיר שארלוט במדינת צפון קרולינה.המטוס צבר 45,176 שעות טיסה.באותו חודש הוחכר לחברת התעופה היספניולה איירוויז,נרשם תחת אות הקריאה HI-384 אך נשאר באחסנה בשארלוט.ב-10.9.81 נרשם תחת אות הקריאה HI-384HA ונצבע עליו הכינוי Queen Ana.עד לתאריך זה צבר המטוס 47,199 שעות.לאחר שישה ימים נוספים הועבר למיאמי כדי להתחיל בטיסות בשירות החברה.עם הנחיתה קרס כן הנסע הקדמי.המטוס נפגע קשות והוחנה במקום.
 
 בצבעי היספניולה בש"ת במיאמי 1987 (Photo:Dan Boyde)
 
באותו יום בוטלה ההחכרה והמטוס חזר לרשות חברת שארלוט.ואוחסן בש"ת במיאמי.למרות שאוחסן בתנאים עלובים,צבר 56 שעות טיסה בין דצמבר 81 וספטמבר 82.(סה"כ 47,255 ש"ט).
 
בינואר 90 נרכש חזרה ע"י התעשיה האוירית לחלפים ונרשם 4X-JYB במיאמי.אות הקריאה לא נצבע על המטוס.בחודש שלאחריו בוטלה החלטה להעביר אותו לישראל עקב עלויות התיקון הגבוהות.המטוס פורק וחלקיו הוטסו לנתב"ג.

 

לייבסיטי - בניית אתרים