נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם:707-328 אינטרקונטיננטל
 
יצרן:בואינג,ארה"ב
 
מספר יצרן:18246
 
מספר גוף:269
 
מספר בלוק:2119
 
מספר תחזוקה:AF0009
 
תולדות המטוס:
 
הוזמן ע"י חברת אייר פראנס בתאריך 27.10.60. נגלל במפעל רנטון של חברת בואינג בתאריך 5.1.62.המטוס יוצר עם מיצב כיוון גדול.ביצע את טיסת הבכורה מרנטון בתאריך 5.2.62 כשהוא נושא את אות הקריאה הצרפתי F-BHSS.סופק לאייר פראנס בתאריך 16.2.62 ובהגיעו לפאריס ניתן לו הכינוי Chateau Ducal D'Uuzes.
 
בשירות אייר פראנס,ש"ת שארל דה גול ,ספטמבר 77 (Photo:Michel Gilliand)
 
המטוס הופעל ע"י החברה בקוי הנוסעים שלה ברחבי העולם,ובאפריל 76 הוצא משירות והוכנס לאחסנה בש"ת אורלי שבפאריס. ב-8.12.77 הועבר לאחסנה בש"ת שארל דה גול.ב-28 בפברואר 78 נרכש ע"י חברת שארלוט איירקראפט והועבר לש"ת טולוז. עיסקת מכירה לחברת התעופה אינטרקונטיננטל איירוויז לא יצאה לפועל וביוני 78 נרכש ע"י התעשיה האוירית שרשמה אותו במנהל התעופה האזרחית תחת אות הקריאה 4X-BYK.
 
המטוס הועבר לארץ והושכר לחיל האויר תחת מספר הזנב 118 ואות קריאה 4X-JYK בתאריך 9.8.78.חיל האויר הפעיל אותו לטיסות נוסעים ומטען מנתב"ג בשירות הטייסת הבינלאומית, וכן לטיסות של ראש הממשלה ונשיא המדינה.הטיס את ראש הממשלה מנחם בגין לארה"ב במרץ 79 לטקס החתימה על הסכם השלום עם מצרים,וכן לביקורו הרשמי הראשון בקהיר באפריל 79, והטיס את נשיא המדינה יצחק נבון ורעיתו לביקור בקהיר באוקטובר 80.
 
ראם 118 מעוטר בדגלי מצרים וישראל לאחר נחיתתו הראשונה בקהיר (ביטאון ח"א)
מסיע בש"ת של פרנקפורט בש"ת פרנקפורט,25.7.79 (Photo:Manfred Feber)
 
יצא משירות בשנת 1992 אך הוחזר לשירות בשנת 1993.אז הוצא סופית משירות,עמד בנתב"ג ושימש כמקור לחלקי חילוף.לבסוף הוצא למכירה ע"י סיב"ט וגופו נרכש ע"י יזם שהוביל אותו למושב אליפלט ושם ביקש לפתוח בגוף המטוס מסעדה.
 
לבסוף נמכר ליזם פלסטיני שביקש לפתוח פארק שעשועים בשכם והועבר לשם.המטוס נמצא במקום עד היום.
 


--
לייבסיטי - בניית אתרים