נכתב ע"י רפי לוסקי

שלום חברים

היום  הוא היום האחרון של הליגה,. אורי גבי וטל מקווים להפתיע ולשפר מקומות, ואני מגיע לבצע טיסת מרחק מוצהרת של 500 קילומטר . תנאיי דאייה צפויים סבירים, גשם בצפון ובמרכז, הכול פתוח.

המראה לתנאים חלשים מאוד בשעה 10:00. הרבה עננות בשמים וטרמיקות חלשות. בדאון איתי יושב במושב אחורי יהודה חן, הדאון שלי מסוג DG-505 ממונע . המנוע בסוף ההמראה מראה על אפשרות לתקלה, כך שהשימוש בו בהמשך די בספק.

יצאנו צפונה יחד עם יורם רוזי שטס לידנו, גבהי העבודה משתפרים ל 5,000 רגל וגשם נכנס ממערב לבית שמש ודרומה. אנו עוקפים את הגשם ממזרח, שולי הגשם המזרחיים מאפשרים להרבה אנרגיה של אוויר חם להשתחרר מעלה ומשפרים את גבהי העבודה ל 6,500 רגל,. בקרת תל נוף לשם שינוי ממש נחמדים אלינו, משתדלים לעזור. ההשתדלות כל כך טובה שניתן לנו להגיע עד כיפת הסלע והכותל המערבי בירושלים.

יורם פוצח בשיר ירושלים של זהב, ואנו עושים לבחור בוק  כברקע כיפת הסלע הזהובה.

בגובה 6,500 רגל חוזרים דרומה בגב ההר ומשם עם הרבה התלבטות יורדים דרומה עד קרוב לחצבה. תנאיי הדאייה הטובים מאחורי קוסמים לי יותר מאשר ההמשך דרומה, יורם חושב אחרת וממשיך דרומה ואנו חזרה צפונה.

העננות נהיית כבדה יותר,  והטיסה צפונה דורשת מחשבה ותכנון קפדני . אנו מצליחים להגיע למעלה אדומים וחוזרים בקצב טוב דרומה ליער יתיר.

המקום, שלא כצפוי , הפך להיות עם זרמי אוויר חזקים מאוד כלפי מטה. ערכי הגלישה שלנו הופכים לקטסטרופה ואנו כבר נושקים לקרקע ברכס יתיר, אני שומר שדה למטה בעמק, הדאון תוך שניות שוקע לגובה הקפה, ניסיון הוצאת מנוע בנוהל רגיל כושל ואנו עוברים להפעלת מנוע ידני בעזרת עקיפת המערכת האוטומאטית. המנוע לא מאפשר במצב זה שימוש בסטרטר של המנוע.

הגובה כבר צלע בסיס, ואני בניסיון אחרון לחסוך חילוץ בעגלה,  מבצע צלילה חדה למהירות גבוהה שבו המדחף מתחיל להסתובב. המנוע עובד ואנו נחלצים לאחר טיסת מרחק רק של 340 קילומטר כשמסביב עננות להמשך טיסת מרחק.

קשה להתלונן טיסה מקסימה והיחלצות של הרגע האחרון.

הליגה הסתימה וברצוני לסכם במספר מילים שנה קסומה ומיוחדת עבורי:

זאת שנה שבצעתי כ 18,000 קילומטר מרחק מצטבר, חלקם בנמיביה עם 5 טיסות שלמעלה מ 1000 קילומטר לטיסה, טיסות מדהימות וארוכות באלפים הצרפתיים, והרבה טיסות ארוכות וטובות בארץ, זכיתי לשמור על מקום הראשון בכל הקטגוריות של הליגה, מרחק ומהירות, אבל כיף לראות שיש בליגה שיא משתתפים של 50 טייסים רשומים. כשליש מחברי המועדונים טסים ורושמים טיסות בליגה הישג חסר תקדים.

ברמה האישית ביצעתי כ 300 שעות טיסה השנה, רובה בטיסות מרחק אבל הרבה כשעות הדרכה מתקדמת בדאייה, והדרכה רגילה.

היה כיף של עונה ותודה לכל החברים שטסו איתי ולידי , וכל הכבוד לחברים שביצעו השנה קפיצה ענקית ברמת הטיסות והביצוע. ברצוני לציין שלושה שלדעתי ביצעו את הקפיצה הגדולה ביותר קדימה:

ראשון מפתיע ומרענן ביכולות שלו גבי טבק שחזר לטוס אחרי היעדרות ארוכה, היום הוא כבר מקום שני בליגה, וברצוני לציין את רפי בונה שהיה תמיד טייס טוב אבל השנה הביא את היכולת למרחקים ומהיריות טובות.

לבסוף את אורי סובראי שבהתמדה עקשנות ורצון ברזל עולה לחמישייה הטובה בארץ.

העונה הבאה תהיה צפופה יותר ובעבורי מאתגרת יותר.


http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/champion.html?st=olc&rt=olc&sp=2012&c=IL&sc
 
לייבסיטי - בניית אתרים