נכתב ע"י יזהר נוי

 ושוב אני במילואים, ממשיך את הניסוי מאותה נקודה (כמעט) שעליה כבר כתבתי.  מטוס F-16D דו"מ (דו-מושבי), וטיסות בגובה שנע בין גובה נתיבי האזמי"ם באמצע השבוע וגובהם בסופי השבוע.

טיסה X במניין הטיסות.  בירידה דרומה מבשר לנו הבקר על תנועות ציפורים מצפון מזרח לדרום מערב.  לציפורים המפונקות האלו לא נאה כבר לבלות את החורף בארצנו.  אופס, הולך הניסוי אני חושב.  תכננתי את הנתיבים מראש שלא ייכנסו לאזורים מוכי הצפורים (אמ"ץ בעגה המקומית), אבל כנראה שהציפורים לא קראו היטב את מפת האמ"ץ (או אולי יש להן רישיון מסחרי ואז הן מרשות לעצמן לעשות קיצורי דרך כפי שנכתב בפורום מספר פעמים).

לא ייפול ולא יירא איש כמוני וטייסי (הגדול, הענק, הנחמד וכו' כפי שתקראו בהמשך) מחליט לבצע סיור מעל אזורי הניסוי בגובה של 5000 רגל (גובה רב ביחס לגבהים המתוכננים לניסוי).  הסתובבנו, צפינו, התקרבנו לאזורי הנבלות.  יוק.  אף לא צפור אחת, למעט באזור צוקי רמון (החלק הצפוני).  שינינו את הנתיב לניסוי, והתחלנו.

לא אייגע אתכם בתאורים, אבל  לקראת סוף הגיחה, אנחנו ב-400 קשר, גובה 500 רגל, "בום-טראך" ("ירה תותח...").  "עוד פעם דפקתי מישהו בחנייה", חלפה מחשבה בראשי.  עוד לא הספקתי לשאול "מה זה היה, לעזאזל?!", וטייס מושך למעלה ומדווח בקשר:  "XXX, נתקענו   בציפור, בינתיים הכל בסדר, חוזר לנחיתה".  "מה זה בינתיים?!", אני חושב ומתעניין בשלומו של הטייס.  "אני בסדר" הוא משיב, ואני רואה את חלומי להנחית מטוס מתא אחורי מתנפץ אל מול החופה מרוחת הדם.

הערה:  במהלך הטיסה היה דיון בין הטייס לעבדכם בנושא מצב כפתור השליטה על הסטיק במושב האחורי.  למי שלא זוכר מספורי הקודם הרי שקיים מצב בתא האחורי שהסטיק משמש לתפעול אוויוניקה ולא להטסה.  מאחר ואני טס עם מין מחשב נישא על ברכי שמחובר למערכות הנתונים במטוס בשני כבלים מצד ימין, המחשב נותן לפעמים טפיחות עידוד לסטיק.  בגובה נמוך, סטיק כוח (ללא תזוזה) ומהירות גבוהה, זה יכול להיות לא נעים ואפילו לקלקל את היום, אז אנחנו שוקלים את ביצוע הניסוי במצב "אוויוניקה".  אני מעביר למצב זה ואחרי חמש דקות נשבר.  "אני מרגיש לא נוח לטוס ככה", אני מודיע לטייס, "דווקא בגובה נמוך.  מה אני עושה אם אתה חלילה מקבל התקף לב, או רחמנא ליצנן, חוטף איזה צפור בחופה ומאבד לי את ההכרה.  עד שאני מוצא את המפסק, מרים את האבטחה, אנחנו מחפשים נפט...".  טייס שוכנע והמשכנו במצב "טיסה". 

 

לייבסיטי - בניית אתרים