נכתב ע"י  אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם:360-300
 
יצרן:שורטס ברדרס,אירלנד
 
מספר יצרן:SH.3738
 
תולדות המטוס:
 
לאחר השלמתו נשא המטוס את אות הקריאה G-14-3738 לצורך טיסות הניסוי. נרשם ע"ש חברת שורטס איירקרפט פייננסינג כ-G-BOFH בתאריך 3.8.88.אות הקריאה שונה ל-G-OLTN בתאריך 5.4.88.הופעל ע"י חברת קפיטל איירלינס עד שהוחזר למשכיר באוקטובר 90.
 
G-OLTN של חברת קפיטל, ש"ת אקסטר, 1991 (Photo:Martin Laycock)

נמכר לחברת המימון ליינרייס איירקרפט פייננסינג,ותחת בעלותם שונה אות הקריאה שוב ל-G-ZAPF בתאריך 3.2.93. לאחר תקופת אחסנה קצרה הושכר לחברת טיטאן איירווייז. יצא משימוש בשדה התעופה אקסטר ב-26.1.95,והכיתובים עליו נמחקו לאחר יומיים.חזר לבעלות חברת שורטס ב-30.1.95,הוטס להולנד וחזר בתאריך 27.2.95.הרישום הבריטי בוטל בתאריך 3.5.95 לאחר שהמטוס יוצא לישראל.
 
G-ZAPF של טיטאן, ממריא מש"ת אמסטרדם
 
בתאריך 28.4.95 המטוס נרשם בארץ ע"ש חברת כנפי העמק תחת אות הקריאה 4X-CSL.חברת כנפי העמק שנתה את שמה לישראיר בתאריך 1.7.96.המטוס הופעל בארץ לטיסות פנים ארציות.
 
 
4X-CSL של כנפי העמק חונה בשדה דב (Photo:Blueair)
 
נמכר לחברת אוויוניק אייר סרוויסס ביוני 97 ונרשם תחת אות הקריאה SX-BFN.זו השכירה אותו לחברת התעופה היוונית אייר מאנוס מתאריך 2.6.99 עד 26.4.2000.ב-27.5.01 הועבר מאוסטנד לוויק,ולאחר מכן הועבר לארה"ב .הגיע לש"ת בעיר ממפיס בתאריך 26.10.01.הוצא משירות וכנפיו פורקו,כנראה לצורך תיקון מטוס מס' יצרן 3740
 
 
   
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים