נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

 
דגם: מיראז' IIICJ

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן:102

מספר גוף:47F


מספר סידורי בסדרת יצור לח"א הישראלי:CJ2


תולדות המטוס
 
המטוס יוצר במפעלי דאסו בסדרת יצור CJ-1-IZ ,סופק לחיל האויר ב-7 באפריל 62 , הועבר במבצע העברה "זולה 1" ונקלט בטייסת הקרב הראשונה . בשנת 1964 הועבר לטייסת העטלף וכשזו נסגרה כטייסת שחק בשנת 1970 הועבר לטייסת הסילון הראשונה. במלחמת יוה"כ נפגע מנ"מ.

שחק 03 של טייסת העטלף חוזר מגיחה (באדיבות רענן וייס) בשירות טייסת הסילון הראשונה (באדיבות רענן וייס)
בשירות טייסת הסילון הראשונה (באדיבות רענן וייס) בשירות טייסת הנגב (באדיבות רענן וייס)

הפלות

למטוס 8 הפלות

 
ב-5 ביוני 1967 איתן כרמי מפיל שני מטוסי מיג 21 מצרי בירי תותחים
 
ב-6 ביוני 1967 עודד שגיא מפיל סוחוי 7 מצרי בתותחים מעל ג'בל יעלק
 
ב-6 ביוני 1967 אורי יערי מפיל מיג 21 מצרי בתותחים מעל ימת בראדאוויל
 
ב-21 במאי 1969 רן פקר מפיל מיג 21 מצרי בתותחים

ב-9 באוקטובר 73 הפיל הרצל בודינגר מיג  17 סורי

ב-12 באוקטובר 73 הפיל אורי גיל מיג 21 סורי

ב-16 באוקטובר 73  הפיל עמוס בר ז"ל סוחוי 7 סורי

ב-17 באוקטובר 73 הפיל אורי גיל מיג 17 סורי

 
באוגוסט 1979 הועבר לטייסת הנגב  בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידים מצריות לאחר להסכמי השלום,הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24  בספטמבר 81 ,שם הוקמה באפריל 82 טייסת המילואים "טייסת מרכז המדינה" יצא משירות ביוני 82 כשבספריו רשומות 2517:30 שעות טיסה ולאחר מכן נמכר לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקה שנקראה "עששית".

הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית לביקורת שלאחריה נצבע וסומן במספר זנב של חיל האויר של פרו FAP-4802 כדי להסוות את יעדו. נשלח באניה  "אלמה סן מרטין" שהגיעה לנמל בואנוס איירס בתאריך 18 בדצמבר 82 , נכנס לשירות בתאריך 27 במרץ 85 תחת מס' זנב C-701 והופעל בטייסת הקרב ה-55 של הבריגדה האוירית הרביעית  בבסיס ריו גאלגו.

המטוס יצא משירות במרץ 94 כשבספריו רשומות 2803:50 שעות טיסה וכיום משומר בשדה התעופה אסטנסיה סנטה רומנה שבפרובינצית סן לואיס, מזרחית לוילה מרסדס.


לייבסיטי - בניית אתרים