נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

 
דגם: מיראז' IIICJ

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן:122

מספר סידורי בסדרת היצור לחיל האויר:CJ22

 
תולדות המטוס
 
שחק 47 של טיסת הסילון הראשונה מצוחצח בתצוגה לכבוד ביקור הרמטכ"ל רא"ל יצחק רבין (באדיבות רענן וייס) שחק 47 בהסעה (באדיבות רענן וייס)

המטוס סופק לחיל האויר באוגוסט 62 והגיע ארצה במבצע העברה "זולה 5" באותו חודש.

נקלט בטייסת הסילון הראשונה . הופעל על ידה במלחמת ששת הימים, במלחמת ההתשה ויוה"כ ובה אף נפגע מנ"מ.עם סגירת הטייסת לקראת קליטת מטוסי הנץ 
באוגוסט 1979 הועבר לטייסת הנגב  בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידים מצריות לאחר הסכמי השלום,הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24  בספטמבר 81 ,שם הוקמה באפריל 82 טייסת המילואים "טייסת מרכז המדינה" 
 
 בטיסת מבנה עם שחק 33 (באדיבות רענן וייס)  בליין של טייסת מרכז המדינה בחצור,חמוש  במיכלים נתיקים ובטילי שפריר לטיסת פיטרול (באדיבות רענן וייס)

הפלות ידועות:
 
ב-26 ביוני 1970 הפיל יהודה קורן מטייסת הסילון הראשונה מטוס מיג 17 סורי במשותף עם קובי ריכטר. על המטוס נצבעה חצי הפלה.
ב-7 באוקטובר 73 הפיל יובל נוימן 2 מטוסי מיג 21 סוריים.
ב-16 באוקטובר 73 הפיל אורי ליס מטוס סוחוי 7 סורי.
ב-22 באוקטובר 73 הפיל דני שליידר מטוס מיג 21 סורי.
 
המטוס יצא משירות עם סגירת מערך השחק בחיל האויר כשבספריו רשומות 2416:00 שעות טיסה. נמכר עם יתר מטוסי השחק לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקת "עששית". הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית ושם בוצעה בו ביקורת, ולאחריה נצבע וסומן במספר זנב FAP-4807 של חיל האויר הפרואני כדי להסוות את יעדו, שומר במעטפת "קוקון" והועבר באניה "טוקומן" שהגיעה לנמל בואנוס איירס  בתאריך 1 בפברואר 83.

נכנס לשירות חיל האויר הארגנטינאי  בטייסת 10 של הבריגדה האוירית העשירית ב-16 במרץ 84 תחת מספר זנב C-706. ב-25 באוקטובר 85 עבר תאונה, תוקן וחזר לשירות ב-30 בדצמבר. הועבר לטייסת 55 של הבריגדה האוירית הרביעית ב-7 בנובמבר 86

יצא משרות במרץ 94 כשבספריו רשומות 2784:55 שעות טיסה והועבר לאחסנה בבסיס האחזקה בקווילמס וכיום הוא משומר בוילה לוגאנופ פרבר הנמצא מדרום לבואנוס איירס.


בתצוגה באחד בבסיס ח"א הארגנטינאי קווילמס בתצוגה בוילה לוגאנו
לייבסיטי - בניית אתרים