נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:מיראז' IIICJ

יצרן:דאסו, צרפת

מספר יצרן:114

מספר גוף:90F

מספר סידורי בסדרת היצור לחיל האויר:CJ14

תולדות המטוס:


שחק 30 בתצוגה באוקטובר 69 (באדיבות רענן וייס)

המטוס סופק ביולי 62 הגיע ארצה בטיסה במבצע העברה "זולה 4" ונקלט בטייסת הסילון הראשונה ברמת דוד. הופעל ע"י הטייסת במלחמות ישראל . כשטייסת זו עמדה לקבל את מטוסי הנץ, באוגוסט 1979 הועבר לטייסת הנגב  בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידים מצריות לאחר הסכמי השלום,הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24  בספטמבר 81 ,שם הוקמה באפריל 82 טייסת המילואים "טייסת מרכז המדינה" 

על המסלול ברמת דוד,יולי 72 (באדיבות רענן וייס)

 לבסוף יצא המטוס משירות ביוני 82 כשבספריו רשומות 2053:00 שעות טיסה.

הפלות ידועות:

למטוס 6 הפלות:

בתאריך 7.4.67 הפיל אבי לניר ז"ל מטוס מיג 21 סורי

בתאריך 29.5.69 הפיל איתמר נוינר מטוס מיג 21 סורי

בתאריך 8.7 69 הפיל רן גורן מטוס מיג 21 סורי.

בתאריך 24.7.69 הפיל רן גורן מטוס סוחוי 7 מצרי

בתאריך.69 11.9 הפיל  אבשה פרידמן מטוס מיג 21 מצרי

בתאריך 21.10.73 הפיל אורי ליס מטוס מיג 21 סורי.


לפני עליה למטוס לגיחת אימון בטייסת מרכז המדינה (באדיבות גורי פלטר,דרך רענן וייס)

נמכר עם יתרת מטוסי השחק לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקה שנקראה "עששית". הועבר לתעשיה האוירית להכנה למכירה ונם נצבע מחדש עם מספר זנב FAP-4808 של חיל האויר של פרו כדי להסוות את יעדו.הועבר לארגנטינה באניה "טוקומן" שהגיעה לנמל בואנוס איירס בתאריך 1 בפברואר 83 .נכנס לשירות בתאריך 16 במרץ 84 תחת מס' זנב C-704.הופעל בטייסת הקרב העשירית בבסיס ריו גאלגו. מטוס יצא משירות כשבספריו רשומות 2672:45 שעות טיסה .

המטוס משומר כיום בטרז ארויוס.


C-704 בשירות ח"א של ארגנטינה


 
לייבסיטי - בניית אתרים