נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: מיראז' IIICJ

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן:129

מספר גוף:

מספר סידורי בקו היצור של המטוסים לחיל האויר הישראלי: CJ29

תולדות המטוס:

המטוס הגיע לחיל האויר בתאריך 20 באוקטובר 62 במבצע ההעברה "זולה 6".הוצב  בטייסת הקרב הראשונה ולאחר מכן, כשהטייסת קלטה את מטוסי הכפיר  הועבר לטייסת הסילון הראשונה . נפגע מנ"מ במלחמת יוה"כ.

כשנסגרה הטייסת  לקראת קליטת מטוסי הנץ, 
באוגוסט 1979 , הועבר לטייסת הנגב  בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידים מצריות לאחר הסכמי השלום,הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24  בספטמבר 81 ,שם הוקמה באפריל 82 טייסת המילואים "טייסת מרכז המדינה" .

 
 שחק 48 של טייסת הסילון הראשונה בהמראה (באדיבות רענן וייס)  בטיסת מבנה עם שחק 79 (באדיבות רענן וייס)

יציאה לגיחה עם זריחה (באדיבות רענן וייס)

הפלות ידועות:

למטוס 5 הפלות.

בתאריך 2 ביולי 69 הפיל קובי ריכטר מטוס מיג 21 מצרי

בתאריך 8 בינואר 70 הפיל קובי ריכטר מטוס מיג21 סורי

בתאריך 9 באוקטובר 73 הפיל יוחאי ריכטר מטוס סוחוי 20 סורי

בתאריך 12 באוקטובר 73 הפיל אלישע פרידמן מטוס מיג 21 סורי

בתאריך 13 באוקטובר 73 הפיל דני שליידר מטוס מיג 21 סורי


המטוס יצא משירות עם סגירת מערך השחק בחיל האויר ביוני 82  כשבספריו רשומות 2073:00 שעות טיסה. נמכר עם יתר מטוסי השחק לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקת "עששית". הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית ושם בוצעה בו ביקורת, ולאחריה נצבע וסומן במספר זנב FAP-4812 של חיל האויר הפרואני כדי להסוות את יעדו, שומר במעטפת "קוקון" והועבר באניה " אלמה טוקומן" שהגיעה לנמל בואנוס איירס  בתאריך 1 בפברואר 83.

נכנס לשירות חיל האויר הארגנטינאי  תחת מס' זנב C-707 בתאריך 16 במרץ 84 בטייסת 10 של הבריגדה האוירית העשירית שהוקמה ב-26 בפברואר אותה שנה בבסיס ריו גלגוס.

יהמטוס אבד בתאונה ב-29 באפריל 85 כשבאותה עת היו רשומות בספריו  2236:15 שעות טיסה. המטוס התרסק כ-15 מייל מדרום לריו גלגוס.
לייבסיטי - בניית אתרים