נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: מיראז' IIICJ

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן:169

מספר סידורי בסדרת היצור לחיל האויר:CJ59

תולדות המטוס

המטוס הגיע ארצה בנובמבר 63 במסגרת מבצע ההעברה "זולה 11" והוצב בטייסת הסילון הראשונה.נפגע מנ"מ במלחמת יוה"כ. באוגוסט 1979, לאחר שהטייסת נסגרה  לקליטת מטוסי הנץ, הועבר לטייסת הנגב  בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידים מצריות לאחר להסכמי השלום,הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24  בספטמבר 81 ,שם הוקמה באפריל 82 טייסת המילואים "טייסת מרכז המדינה" להפעלת המטוסים וטייסת הנגב החלה לקלוט מטוסי נץ.יצא משירות ביוני 82 כשבספריו רשומות 1761.05 שעות טיסה.
 
שחק 71 (ברקע) בליין טייסת הסילון הראשונה לפני מלחמת ששת הימים
(באדיבות רענן וייס)
בדרך למסלול ההמראה (באדיבות רענן וייס)

בתעשיה האוירית (באדיבות רענן וייס)

הפלות ידועות:

למטוס 3 הפלות.

ב-5 ביוני 67 הפיל עזרא דותן ז"ל מטוס מיג 21 סורי בתותחים

ב-13 באוקטובר 73 הפיל יהודה קורן סוחוי 7 סורי

ב-16 באוקטובר 1973 הפיל יהודה קורן בטיל דקר (AIM-9D) מטוס מיג 21 סורי

המטוס נמכר לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקה שנקראה "עששית".הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית לביקורת שלאחריה נצבע וסומן במספר זנב של חיל האויר של פרו FAP-4809 כדי להסוות את יעדו. נשלח במשלוח השלישי באניה  "אלמה סן מרטין" שהגיעה לנמל בואנוס איירס בתאריך 29 במרץ 83 , נכנס לשירות בתאריך 15 בנובמבר 84 תחת מס' זנב C-715כשהוטס ע"י מאיור דונדיל מבסיס האחזקה אל טייסת הקרב ה-55 של הבריגדה האוירית הרביעית  בבסיס אל פלומרילו. בין היתר שימש לניסוי סכמת צבעי הסוואה חדשה Low Viz למטוסי הקרב של ח"א הארגנטינאי.ב-8 בפברואר 89, בעת ביצוע אוירובטיקה מעל בסיס מנדוזה, נתלשה דלת תא הרדיו. הטייס, לויטננט ראשון רובן מנצור לא נפגע.

יצא משירות ב-31 בספטמבר 89  ובספריו רשומות 2396:30 שעות טיסה. מוצב  כאנדרטה בביה"ס הטכני הצבאי  ע"ש דין פונס שבפרובינצית סנטה פה.
לייבסיטי - בניית אתרים