נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: מיראז' IIICJ

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן:CJ-66

 

תולדות המטוס

המטוס נקלט בטייסת הסילון הראשונה באפריל 64. נפגע מנ"מ במלחמת יוה"כ.הועבר לטייסת הנגב בבסיס איתם באוקטובר 1979 ועבר עם הטייסת לבסיס חצור כשהוחזר בסיס איתם לידי המצרים על-פי הסכמי השלום. בשנת 1981 הועבר לטייסת מרכז המדינה.

דוחפים את המטוס למקומו בדת"ק לאחר גיחה (באדיבות רענן וייס) בהמראה (באדיבות רענן וייס)

בליין  של טייסת הסילון הראשונה (באדיבות רענן וייס)

בשנת 1982 נמכרו מטוסי השחק לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקה שכונתה "עששית". המטוס, שצבר עד אז 1669:25 שעות טיסה, הועבר לתעשיה האוירית לביצוע שיפוץ וצביעה. לאחר טיסות הניסוי נצבע, כולל מס' זנב FAP4805 (של ח"א הפרואני, כדי להסוות את יעדו)  שומר והועבר לארגנטינה באניה SAN MARTIN במשלוח השלישי   של המטוסים. האניה הגיעה לנמל קורדובה בארגנטינה בתאריך 29 במרץ 83 .המטוס ועוד  מטוסים אחרים שהגיעו על האניה, הועברו בתובלה יבשתית לשדה התעופה ע"י חורחה ניוברי , ושם, בתוך האנגר שהיה שייך לחברת התעופה "אוסטרל" הטכנאים הסירו  את ציפוי המגן, השלימו את הרכבה, מילאו שמנים ונוזלים אחרים, ביצעו קיפולים לכני הנסע והריצו את המנועים.כשהמטוס הוכרז כשמיש,  נצבע עליו מספרו C-718 והוא הוטס לבסיס האחזקה מס' IV בריו קווארטו  כדי לבצע ביקורת לפני הכנסתו לשירות.

 נכנס לשירות במרץ 86  והמריא  מבסיס ריו קווארטו לטייסת 55 של הבריגדה האוירית הרביעית. בבסיס במנדוזה. במשך שירותו עבר תאונה  בבסיס אל פלומרילו ב-29 ביולי 88 כשצמיג התפוצץ בהמראה והמטוס נעצר ברשת העצירה. את טיסתו האחרונה ביצע ב-28 בנובמבר 90  ויצא רשמית משירות במרץ 94 בספריו רשומות 2057:15 שעות טיסה.

מוצג במוזיאון הבין זרועי  בסן רומנה שבפרובינצית סן לואיס  עם מספר פיקטיבי C-701

הפלות ידועות:

למטוס 6 הפלות

בתאריך 24 בפברואר 69 הפיל קובי ריכטר מטוס מיג 17 סורי.

בתאריך 11 בדצמבר 69 הפיל אורי אבן ניר מטוס מיג 21 סורי.

בתאריך 8 בינואר 70 הפיל שלמה נבות מיג 21 סורי.

בתאריך 10 באוקטובר 73 הפיל דרור אבנרי מטוס מיג 17 סורי

בתאריך   13.10.73 הפיל דן שיאון 2 מטוסי מיג 21 סוריים בטילי שפריר

 
לייבסיטי - בניית אתרים